استقلال قاضی برای مردم تبیین شود


استقلال قاضی برای مردم تبیین شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تاکید بر نهادینه سازی استقلال قضایی گفت: روابط عمومی و امور فرهنگی، اصول قضایی و استقلال قاضی را برای مردم و جامعه تبیین کنند.

شکراله بهرامی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: هنوز استقلال قاضی در جامعه جا نیفتاده و این مسأله آسیب سنگینی است.
وی ادامه داد: تقویت، تحکیم و ترویج عناصر اصلی استقلال قضایی، قانونمندی همراه با آگاه سازی و متقاعدسازی مردم نقش مهمی است که روابط عمومی ها برعهده دارند.
بهرامی با اشاره به سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه در خصوص اطلاع رسانی فعالیت های این قوه اظهار داشت: بسیاری از اقدامات در قوه قضائیه باید با اطلاع رسانی مناسب بازتاب خوبی در جامعه داشته باشد زیرا اگر اطلاع رسانی درست نباشد، اقدامات و فعالیت ها گویی عقیم می ماند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اضافه کرد: نظر قاضی از نظر قانونی و شرعی حجت و درست است؛ اعتراض حق است اما حق قانونی را باید نهادینه کرد.
بهرامی گفت: اصول حاکم بر دادرسی مشخص است؛ اصل برائت، قانونمداری و استقلال قضایی برای جامعه باید تبیین شود که این رسالت برعهده روابط عمومی ها است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: قاضی نباید متاثر از افکار بیرونی باشد یا نامه نگاری و تلفن باران شود، بلکه باید مستقل و بدون توجه به حواشی سیاسی رأی دهد.
وی با تاکید بر تقویت فرهنگ قانونمنداری در جامعه گفت: حکم قاضی برابر قانون و مبتنی بر اصول دادرسی است و همه باید به قانون گردن بنهند و این گردن نهادن را باید روابط عمومی ها تقویت کنند.
بهرامی اظهار داشت: در شاخص قانونمداری نقص داریم و قانون‌گریزی و مخالفت های مدنی زیاد شده است. چه معنا دارد که قبل از انتخابات عده ای مخالفت هایی ابراز کنند در حالی که قانون انتخابات همه چیز را مشخص کرده است.
بهرامی اضافه کرد: در یک انتخابات در یکی از استان ها فردی ادعا کرد که در انتخابات تقلب شده است و اعلام کردیم هر صندوقی که تقلب شده است، معرفی کنید؛ ١٩ هزار رای توسط ١٨ نفر بررسی شد که فقط یک رای مخدوش داشت؛ بنابراین ما نباید در فضاسازی ها قرار گیریم و باید به گونه ای رفتار کنیم که فرد متخلف بترسد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تصویرسازی از قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه بد معرفی شده است و گاهی یک فرد متخلف آیینه قوه قضائیه می شود در حالی که اینطور نیست.
وی اضافه کرد: قوه قضائیه در رفتار، گفتار و کردار دارای حکمت و عالم به علم مبادی قضا است و باید درست معرفی شود و رسانه کار اصلی را در این زمینه برعهده دارد.
بهرامی گفت: چه اشکال دارد در مواردی که امکان دارد از دادگاه ها، برنامه های ارتش، سپاه و نیروهای مسلح فیلم برداری و پخش شود و کلیت دستگاه را نشان دهیم ما در این زمینه قصور کردیم و باید نسبت به معرفی دستگاه قضایی تلاش کنیم.
آیین تکریم و معارفه مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح با حضور رئیس، معاونان، مدیران کل و قضات این سازمان برگزار شد.
در این مراسم، موسوی تکریم و محمدجعفر شهبازی از قضات با تجربه سازمان قضایی نیروهای مسلح معارفه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دست رد انگلیس به سینه نتانیاهو درباره سپاه پاسداران