قاضی خود خوانده و قوماندان قطعه سرخ طالبان برای ولسوالی اندخوی کشته شد


قاضی خود خوانده و قوماندان قطعه سرخ طالبان برای ولسوالی اندخوی کشته شد

قول اردوی 209 شاهین می گوید که قاضی خود خوانده، قوماندان قطعه سرخ گروه طالبان و دو تبعه‌ئ اوزبکستانی در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب کشته شده اند. محمد حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی 209 شاهین می گوید که در یک درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان روز گذشته مولوی محمد رحیم قاضی نام نهادِ این گروه برای ولسوالی های چهارگانه اندخوی، فدا...

قاضی خود خوانده و قوماندان قطعه سرخ طالبان برای ولسوالی اندخوی کشته شد

قول اردوی ۲۰۹ شاهین می گوید که قاضی خود خوانده، قوماندان قطعه سرخ گروه طالبان و دو تبعه‌ئ اوزبکستانی در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب کشته شده اند.

محمد حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می گوید که در یک درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان روز گذشته مولوی محمد رحیم قاضی نام نهادِ این گروه برای ولسوالی های چهارگانه اندخوی، فدا محمد مشهور به “فرزند آته مراد کور” قوماندان قطعه سرخ طالبان، برای ولسوالی قُرغان و دو تبعه اوزبکستانی که یکی آنها بنام سیف الله “اَکَه” تثبیت هویت شده و همراه با ۵ تروریست دیگر در قریه‌جات مهراب و سلدوز تپه‌ئ ولسوالی قرغان کشته شده اند.

آقای رضایی افزود که در این درگیری به مردم ملکی و نیروهای امنیتی کدام آسیب نرسیده و در جریان این عملیات اجساد ملا رحیم قاضی و فدا محمد قوماندان قطعه سرخ طالبان همراه با یک قبضه راکت انداز و یک میل کلاشنکوف بدست نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

وی گفت که از شروعِ عملیات مشترک تصفیوی شاهین ۶۰۷ که تحت فرماندهی تورنجنرال ولی محمد “احمدزی” فرماندهِ قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولسوالی های چهار گانه اندخوی، راه اندازی گردیده بود، تا اکنون ۴۰ تروریست طالب به شمول ۷ فرماندهِ مطرح آنها و دو تبعه اوزبکستانی کشته شده اند.

آقای رضایی همچنان گفت که ملا رحیم قاضی نام نهاد، ملا عبد الحکیم مشهور به بلال معاون نام نهادِ ولسوال برای اندخوی، فدا محمد مشهور به فرزند آته مراد کور قوماندان قطعه سرخ ولسوالی قُرغان، مولوی محمد قاسم قوماندان گروپی، نقیب الله سر گروپ ۱۵ نفری طالبان، محب الله قوماندان گروپی و محمد صادق قوماندان گروپی جز کشته شدگان اند.

به گفته اقای رضایی در این عملیات افزون بر تلفات مرگبار وبدست آمدن تجهیزات نظامی دهشت افگنان، ۷ جنایتکار دیگر نیز زخمی شده اند.

وی اضافه کرد که در بین زخمی ها نیز افراد مطرح و کلیدی طالبان بنام های مولوی رفیق معاون ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی قرمقُل، قاری زبیر مسئول جمع آوری عُشر و ذکاتِ ولسوالی قُرغان و ملا مختار از سر گروپ‌های طالبان ولسوالی شور تپه‌ئ ولایت بلخ شامل میباشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است