قشم به عنوان الگوی وحدت به جهان اسلام معرفی شود


قشم به عنوان الگوی وحدت به جهان اسلام معرفی شود

قشم- ایرنا- جزیره قشم با مجاهدت علمای شیعه و اهل سنت به عنوان الگوی وحدت در ایران اسلامی شناخته می‌شود و باید این نماد به عنوان الگویی از تحقق این اصل اسلامی به جهان اسلام معرفی شود.

امام جمعه شهرستان قشم شامگاه شنبه در جشن آغاز هفته وحدت در مسجد جامع اهل سنت قشم گفت: جامعه اسلامی باید در برابر دشمنان مشترک خود دست واحدی باشند و از تفرقه پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم افزود: اختلافات فقهی مذاهب اسلامی مساله‌ای خانودگی است که در برابر دشمن مشترک حای مطرح‌شدن ندارد.

وی ادامه داد: اختلافات مذهب‌های اسلامی در برابر اشتراکات آن‌ها ناچیز است و از این رو عقل حکم می‌کند که مذهب‌های مختلف باید ضمن پاسداری از عقاید خود، اشترکات و اهداف کلی اسلام را مبنا قرار دهند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: هر فرد با هر جایگاه و مذهبی حتی اگر به کنایه مسیری برای ایجاد خلل در اجتماع مسلمانان ایجاد کند، در حقیقت به اسلام و خون شهدای فرق اسلامی خیانت کرده است.

وی افزود: رفتار تفرقه‌افکنانه با جمهوری اسلامی مناسبت و ارتباط ندارد و این نظام همواره امت اسلامی را به وحدت دعوت کرده و مخالفت خود را با کشتار و ایجاد تفرقه اعلام کرده است.

تارم ادامه داد: ممکن است برخی افراد بر خلاف این سیاست کلی نظام درباره وحدت اسلامی حرکت کنند که آنان یا دشمن و فریب‌خورده و یا جاهل هستند.

وی تصریح کرد: امروز باید در دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی مانند حجاب و عفاف، مساجد و عقاید نسل جوان که مورد هدف دشمنان قرار گرفته است در صفی واحد ایستادگی کنیم.

تارم افزود: برای مقابله با استراتژی دشمن جهت دینگریز کردن جوانان و همچنین برای اصلاح امور و اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی باید شیعه و سنی دست به دست هم بدهند.

واگذاری هزاران هکتار اراضی به نیم درصد از جمعیت جزیره معقول نیست

امام جمعه قشم اظهار کرد: واگذاری هزاران هکتار از اراضی و سواحل جزیره قشم به نیم درصد از جمعیت جزیره قشم معقول و عادلانه نیست.

وی افزود: بزرگان این جزیره نیز باید به میدان وارد شوند و خیران برای کمک به مردم تنها به زکات و واجبات شرعی اکتفا نکنند.

تارم ادامه داد: باید کسبه بازار، تاجران و دیگر صاحبان سرمایه در قشم احساس تکلیف بیشتری در کمک رسانی به مستضعفان و محرومان جامعه داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس