لزوم جلوگیری از باید از خام فروشی زعفران


لزوم جلوگیری از باید از خام فروشی زعفران

احتشام با تاکید بر اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی باید از خام فروشی زعفران جلوگیری کنیم، گفت: زعفران بسته بندی هم باید در داخل بورس وارد شود و به بازاریابی و بازارسازی بسته بندی زعفران کمک کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محسن احتشام» شب گذشته (شنبه 18 آبان) در گفتگو با بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره کشت زعفران و فروش آن به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به اینکه شورای ملی زعفران مسئول سازماندهی و مدیریت بر فرآیند تولید زعفران است، گفت: در راستای این وظایف طرح جهش صادرات زعفران و برنامه ریزی راهبردی برای توسعه بازار و بازاریابی زعفران را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کردیم.

رییس ملی شورای زعفران با بیان اینکه با اجرای این طرح، نقاط ضعف مان در چرخه فرآیند بازار جهانی این محصول برطرف می شود، ادامه داد: اما هنوز ابلاغیه ای دراین باره از سوی دولت به ما نرسیده است و امیدواریم هر چه زودتر این طرح توسط دولت تصویب شود که بخش خصوصی بتواند برای صادرات و بازاریابی این محصول راهبردی، فرآیند را ایجاد کند.

احتشام با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تصویب این طرح مصصم است، گفت: در زمینه نشان سازی نیاز به یک نشان داریم تا زعفران ایران با یک نام و نشان ملی صادر شود. شورای ملی زعفران این کار را انجام داده است و این نشان در داخل ثبت شده است.

رئیس شورای ملی زعفران با تاکید بر اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی باید از خام فروشی زعفران جلوگیری کنیم، ادامه داد: منتظریم بودجه ای تصویب و صندوقی تشکیل شود تا این نشان ملی، ثبت جهانی شود و زعفرانی که از ایران صادر می شود با این نشان ملی باشد.

وی با اشاره به اینکه بورس کالا می تواند به شفاف سازی قیمت زعفران کمک می کند، افزود: زعفران بسته بندی هم باید در داخل بورس وارد شود و به بازاریابی و بازارسازی بسته بندی زعفران کمک کند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی