سطح زبان انگلیسی دانش‌آموزان ایرانی چقدر است | چرا پاکستانی‌ها موفق شدند؟


سطح زبان انگلیسی دانش‌آموزان ایرانی چقدر است | چرا پاکستانی‌ها موفق شدند؟

یک عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت‌مدرس گفت: در شاخص EPI که توان زبان انگلیسی را می‌سنجد، ایران از سال 2012 تا 2018 میلادی از سطح پایین به سطح خیلی پایین رسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، ابراهیم طلایی گفت: ما ۳۵ هفته درسی کامل نداریم. آموزش زبان هم باید هر هفته ۲ ساعت باشد که کامل اجرا نمی‌شود و از پایه‌های هفتم تا نهم ۹۰ دقیقه در هفته آموزش داریم. درواقع مجموعا ۳۰۰ ساعت آموزش داریم. نه ۴۰۰ ساعتی که رسما باید باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: طبق استانداردهای بین‌المللی، قصد مورد نظر آموزش و پرورش سطح ۳ از ۶ است که ۶۰۰ ساعت آموزش لازم دارد. نکته بعدی این است که تابستان هم یک فاصله یادگیری در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که روی یادگیری زبان اثر منفی می‌گذارد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در برنامه تلویزیونی پرسشگر که به‌تازگی با موضوع چالش‌های فراگیری زبان‌های خارجی در مدارس به روی آنتن رفت، با بیان این که متوجه نشدم مبنای ارائه طرح رفع انحصار آموزش‌ زبان انگلیسی چه بود، گفت: اساس کار مجلس ارائه این طرح‌ها نیست. باید کار پژوهشی در چنین مواردی انجام شود و به نظرم ورود مجلس یک اشتباه بود و مجلس، جای چنین طرح‌هایی نیست.

وی در ادامه با اشاره به این که درباره مواردی چون آموزش زبان انگیسی باید به نیازهای جامعه هم توجه کنیم، گفت: آیا همه ۱۵ میلیون دانش‌آموز ما باید زبان انگیسی بیاموزند و جهانی شوند؟ هنر مگر مهم نیست؟ زبان فارسی و ریاضی و ادبیات مگر مهم نیستند؟ ما در اغلب دروس مشکل داریم.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در مدارس ما باید روی سه زمینه کار شود؛ نخست خود کلاس است. اگر برخی کشورها مثل پاکستان در زبان انگلیسی موفق شدند، علتش این است که کل زبان آموزش آنها انگلیسی است اما در ایران ما مدعی هستیم که در دنیا صاحب‌ نام و صاحب قدرت هستیم و می‌خواهیم روزی در دنیا به مقالات فارسی مراجعه کنند. البته که باید به زبان انگلیسی مجهز باشیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به این که هرکدام از دانش‌آموزان در سطحی به آموزش زبان نیاز دارند، گفت: اگر بخواهیم در آموزش زبان موفق باشیم، تراکم جمعیت در کلاس باید ۱۵ دانش‌آموز باشد. در حالی که ۶۰ درصد کلاس‌های ما بالای ۲۵ دانش‌آموز دارند.

کد خبر 462196

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان