جزئیات فرونشست زمین در شهرستان ورامین


جزئیات فرونشست زمین در شهرستان ورامین

فرماندار شهرستان ورامین درباره فرونشست‌های شهرستان ورامین توضیحاتی داد.

جزئیات فرونشست زمین در شهرستان ورامین

حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فرونشست‌های شهرستان ورامین اظهار کرد: فرونشست در جنوب شرق ورامین اتفاق افتاده است.

کاغذلو بیان کرد: خشک سالی و کاهش بارندگی، برداشت‌های غیرمتعارف از سفره‌های زیرزمینی و وجود سد‌های بالادست مانند جاجرود، ماملو و کرج از عوامل فرونشست‌های شهرستان ورامین است.

او افزود: کشاورزان ورامین حق استفاده از آب از رودخانه‌های جاجرود، ماملو و کرج داشتند و از زمانی که سد‌ها تاسیس شدند، استفاده از این رودخانه‌ها در شهرستان قطع شدند.

فرماندار شهرستان ورامین ادامه داد: حفر چاه‌های مجاز و غیرمجاز در شهرستان ورامین باعث برداشت غیرمتعارف از سفره‌های زیر زمینی می‌شود.

کاغذلو درباره تعداد چاه‌های ورامین، گفت: بالای هزار حلقه چاه در شهرستان ورامین حفر شده است و چاه‌های غیرمجاز را پر می‌کنیم.

او تصریح کرد: کمیته‌ای تشکیل دادیم و با سازمان جغرافیایی کشور درحال مذاکره هستیم و در جلساتی که طی این هفته خواهیم داشت علت یابی کرده و علاج آن را پیدا می‌کنیم.

فرماندار شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: از کانال تصفیه خانه شهرستان ری به شهرستان ورامین آب انتقال می‌شود به همین دلیل کشاورزی هنوز در شهرستان فعال است.

او اضافه کرد: قرار است کانالی دیگر در کنار کانال تصفیه خانه ری احداث کرده و آب را به شهرستان منتقل کنیم همچنین حدود ۴ کیلومتر از این کانال راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق