زنگ خطر‌هایی که می‌گویند در مرز ابتلا به دیابت هستید


زنگ خطر‌هایی که می‌گویند در مرز ابتلا به دیابت هستید

ممکن است هنوز به بیماری دیابت مبتلا نشده باشید، اما اگر این علائم را در خود مشاهده کردید باید نسبت به احتمال ابتلا به آن در آینده شک کنید.

زنگ خطر‌هایی که می‌گویند در مرز ابتلا به دیابت هستید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر کسی است که علائمی از درد، خارش و خستگی را در زندگی پرمشغله و استرس زای امروز تجربه نکرده باشد. این علائم نسبتاً جزئی ممکن به راحتی نادیده گرفته شود، اما در مجموع می‌تواند به یک هشدار زودهنگام از بروز یک مشکل بزرگتر تبدیل شود که یکی از این مشکلات ابتلا به پیش دیابت است.

پیش دیابت زمانی در فرد بروز پیدا می‌کند که قند خون از حد طبیعی بالاتر رفته باشد، اما نه در حدی که دیابت در نظر گرفته شود. قند خون طبیعی ۱۱۰ mg/dl و بالاتر از ۱۲۶ دیابت در نظر گرفته می‌شود. اگر قند خون فرد ناشتا عددی بین این دو مقدار باشد گفته می شود وی دچار پیش دیابت شده است.

چند تغییر مهم در شیوه زندگی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از سوی دیگر تعیین این که آیا شما در معرض ابتلا به دیابت هستید بسیار آسان است. در ادامه به برخی از این علائم که زنگ خطر ابتلا به پیش دیابت را به صدا در می‌آورند، اشاره می‌کنیم.

اضافه وزن یا چاقی

جای تعجب نیست، اما اضافه وزن عامل زمینه ساز برای ابتلا بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت است. شما می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک و پایدار در رژیم غذایی، مانند کاهش مصرف سدیم و اضافه کردن سبزیجات بیشتر به وعده‌های غذایی خود از این عامل جلوگیری کنید.

سبک زندگی کم تحرکی دارید

ورزش برای سلامت عمومی بدن و جلوگیری از ابتلا به دیابت بسیار موثر است. یک رژیم ورزشی منظم به شما کمک می‌کند تا اضافه وزن و چربی ناحیه شکمی خود را از دست بدهید، عضلات خود را ترغیب کنید که قند بیشتری از جریان خون جذب کنند و حساسیت به انسولین بدن را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: خوردنی‌هایی که به زیبایی و تناسب اندامتان کمک می‌کنند

فشار خون بالایی دارید

فشار خون بالا با افزایش خطر ابتلا به پیش دیابت مرتبط است. هنگامی که قلب شما برای جابجایی خون مجبور است خیلی سخت کار کند، در از بین بردن قند اضافی هم با مشکل روبرو خواهد بود.

اگر می‌دانید که فشار خون بالایی دارید، نگه داشتن آن در حالت متعادل می‌تواند به کاهش خطر ابتلا، پیش بینی دیابت و در نهایت دیابت کامل کمک کند.

تاری دید

افزایش و افت سطح قند خون ممکن است باعث نشت مایعات در عدسی چشم و این به نوبه خود باعث تورم و تغییر شکل چشم می‌شود که درنهایت ناتوانی چشم در تمرکز را به دنبال دارد.

بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند باعث تاری دید شوند، بنابراین اگر هیچ نشانه یا علائمی از بیماری دیابت ندارید، مستقیماً به بینایی سنج مراجعه کنید.

یک عضو از خانواده مبتلا به دیابت نوع ۲ است

هرچند سبک زندگی سالم بسیار مهم است، اما هیچ گونه پیشگیری درمورد استعداد ژنتیکی به دیابت وجود ندارد. اگر عضوی از خانواده شما مبتلا به دیابت نوع دو است، لازم است حداقل سالانه یک بار توسط پزشک در مورد احتمال ابتلا به دیابت معاینه شوید.

مشکلات پوستی و خارش

افراد در معرض دیابت مشکلات پوستی بیشتری را تجربه می‌کنند. نواحی روشن یا تیره در پوست و پوسته پوسته شدن برخی نواحی ممکن است نشانگر وجود انسولین زیاد در خون باشد. همچنین، اختلال گردش خون در پا‌ها می‌تواند باعث بروز خارش شود که می‌تواند نشانه‌ای از بروز علائم دیابت باشد.

ابتلا به نقرس

افزایش تولید اسید اوریک در بدن، باعث تشکیل کریستال‌ها در مفاصل، تاندون‌ها و استخوان‌ها و بروز بیماری نقرس می‌شود. تحقیقات نشان داده است که افرادی که مبتلا به نقرس هستند، احتمال ابتلا به دیابت را دارند.

انتهای پیام/

اگر این علائم را دارید در معرض ابتلا به دیابت هستید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید