بهترین زمان سفر به تبریز


شهر تبریز با مساحت 11800 کیلومتر مربع مرکز چهار فصل استان آذربایجان شرقی است .در نتیجه نمی توان بهترین زمان برای سفر به تبریز را مشخص کرد چرا که هر فصل تبریز زیبایی ها و لطف و صفای خود را دارد . اما برای آن‌هایی که آب و هوای لطیف و خنک تبریز را در […] نوشته بهترین زمان سفر به تبریز اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای دیدنی ایران - سیری در...

شهر تبریز با مساحت ۱۱۸۰۰ کیلومتر مربع مرکز چهار فصل استان آذربایجان شرقی است .در نتیجه نمی توان بهترین زمان برای سفر به تبریز را مشخص کرد چرا که هر فصل تبریز زیبایی ها و لطف و صفای خود را دارد . اما برای آن‌هایی که آب و هوای لطیف و خنک تبریز را در تابستان چشیده‌اند، سفر به این شهر در ماه‌های گرم سال، لطف خودش را دارا است.همیشه برای سفر به تبریز، این شهر تاریخی و توریستی با مردمی مهمان‌نواز وقت مناسبی است.

شهر تبریز در بهار هم مسافران زیادی دارد گردشگران از سراسر ایران و جهان بخصوص در سال ۲۰۱۸ که شهر گردشگری ایران بود بسیار به این شهر سفر کردند باغ ائل گلی و طبیعت اطراف تبریز ، شکوفه های بهاری در رنگهای متنوع وبوی خوش گلها و زیبایی بصری لاله هایی در نوروز که توسط شهرداری این شهر در پارکها کاشته می شود بسیار لذت بخش است .حتما در این فصل سری به منطقه جنگلی ارسباران بزنید جنگلهای زیبا و بی نظیری که آب و هوای خیلی مطبوع گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد .

بهترین زمان سفر به تبریز

شهر تبریز در تابستان بسیار خنک و دلپذیر است که این خنکی خوشایند تا پاییز ادامه دارد . طبق آمار‌های هواشناسی، به نظر می‌رسد دراکثر اوقات، دمای هوای تبریز در تابستان گرم ولی همچنان مطبوع است چون هرگز مانند شهرهای مرکزی ایران دمای تبریز در تابستان طاقت فرسا نمی‌شود، حتی در وسط مرداد ماه. دستکم بیشتر تابستان‌های تبریز چنین هستند. از اواخر خرداد تا اواخر مهر، تبریز هوای واقعا دلچسبی دارد که باید نفس کشیدن در آن را تجربه کنید.بهترین زمان برای سفر به تبریز از نظر سرزندگی اجتماعی هم تابستان است. چون سرزنده‌ترین تبریز را در ماه‌های گرم سال می‌توانید ببینید.از آنجا که در فصل تابستان مسافران زیادی به این شهر می شوند با مردم مهمان نواز و خونگرم شهر تبریز بیشتر آشنا می شوند . علاوه بر خود تبریز در فصل تابستان ، روستاهای اطراف شهر تبریز هم بی نصیب از مسافران و گردشگران نبوده و آب و هوای مطلوب این روستاها هر سال بیشتر جذب مسافر می کنند . چون در این موقع از سال، تبریز هم در قیاس با شهرهای شمال کشور، آب‌و‌هوای بسیار مطبوع‌تر و خنک‌تری دارد و شرجی نیست، و هم یک جشنواره گردشگری تحت عنوان جشنواره تابستانه تبریز با تجربه‌ای بالغ بر نیم‌قرن در تابستان تبریز برگزار می‌شود که هیچ کس نباید آن را از دست بدهد. جشنواره تابستانه تبریز چهره‌ی شهر را واقعا توریستی و جذاب می‌کند و خواهید دید همه جا و در هر محله‌ای، یک گردهمایی و رخدادی جمعی برای خوشامد گردشگران برپا کرده‌اند.

بهترین زمان سفر به تبریز

شهر تبریز در پاییز بسیار رنگین و زیباست . پارکهای جنگلی تبریز در این فصل مانند نقاشی زیبا با رنگهای گرم نارنجی و زرد و قرمز بسیار چشم نواز هشتند و برای گردشگران بسیار دلنشین و جذاب هستند . از دیگر جاهای تبریز می توان به پارک مشروطه تبریز ، پارک مینیاتوری و پارک صائب تبریزی اشاره کرد که دیدنشان در فصل پاییز لطف خاصی دارد و بسیار زیباست .

بهترین زمان سفر به تبریز

اما شهر تبریز در زمستان که بسیار دیدنی ست و جشنواره آدم برفی تبریز در زمان بارش برف برگزار می شود باعث می شوند علاقمندان به برف بازی و سرما به سمت این شهر بیایند و حال و هوای شادی بخشی را در فضای برفی تبریز تجربه کنند . دمای زیر صفر تنها می تواند علاقمندان به سرما را به سمت خود بکشاند . پارک ائل گلی در زمان بارش برف بسیار تماشایی است .

بهترین زمان سفر به تبریز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت