تالار شهر بیرجند تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد


تالار شهر بیرجند تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: طبق برنامه زمان‌بندی تالار بزرگ شهر بیرجند با تخصیص اعتبارات موردنیاز تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدعلی جاوید روز شنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه‌های عمرانی شهر بیرجند در بخش فرهنگی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی این پروژه اظهار داشت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات، سیستم صوت و نور تالار نیاز است که انتظار می‌رود از محل اعتبارات دولتی به این پروژه کمک شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه نیز در فضای پروژه پیش‌بینی شده، احداث چنین تالار بزرگی را از ضروریات شهر بیرجند عنوان کرد و افزود: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی به این پروژه تخصیص پیدا کرده است.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی نیز در بازدید استاندار از پروژه مجتمع آموزشی حیات طیبه بیرجند گفت: پروژه مجتمع آموزشی حیات طیبه در مهرشهر بیرجند که از سال ۹۰ شروع شد تا اول مهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز می‌توانند در این مجتمع مشغول تحصیل شوند.

حسن رضا بهروزی اظهار داشت: این مجتمع با ۱۰ هزار و ۲۶۳ مترمربع زیربنا در سه قسمت در حال ساخت است.

وی افزود: پروژه مجتمع آموزشی حیات طیبه مهرشهر در ۲ سال اخیر با اعتبارات ملی جان دوباره گرفت و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد تومان برآورد اولیه پروژه بوده است عنوان کرد: احتمال می‌رود با توجه به شرایط تحریم هزینه‌ها تا سقف ۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی گفت: اکنون پروژه با هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرا می‌شود که ۲ میلیارد تومان تخصیص ابلاغ اول پروژه از اعتبارات ملی بوده است.

بهروزی با تاکید بر اینکه پروژه در اعتبار ملی مشکلی نداشته و توجه ویژه سازمان نوسازی مدارس به پروژه‌های حیات طیبه است گفت: ۳۴ کلاس در این مجتمع پیش بینی شده اما تا ۵۰ کلاس قابلیت استفاده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه درصد مشخصی برای استفاده از مصالح بومی وجود ندارد گفت: نیروی تخصصی نماکار در خراسان جنوبی محدود است لذا انتخاب تیم کاری برای نما کمی زمان‌بر بود ولی در حال حاضر انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403