خیرین محرمیت‌زدایی اصلی را در کنار دولتمردان انجام می‌دهند


خیرین محرمیت‌زدایی اصلی را در کنار دولتمردان انجام می‌دهند

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خیرین نقش ایثارگران را ایفا می‌کنند، گفت: آن‌ها از مال و دارایی خود می‌گذرند تا دیگران هم زندگی مناسبی داشته باشند، حلال مشکلات نیازمندان هستند، به طوری که این قشر محرمیت‌زدایی اصلی را در کنار دولتمردان انجام می‌دهند.

اقبال عباسی ۱۸ آبان‌ماه در جلسه خیرین استان، اظهار کرد: حکمران خوب و مدیر هنرمند در نظام جمهوری اسلامی کسی است که ارتباط خوبی میان خیرین، مردم و دستگاه‌های اجرایی ایجاد کند، حاکمی که ارتباط درستی را تعریف کند، کمتر به مشکل برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خیرین نقش ایثارگران را ایفا می‌کنند، افزود: آن‌ها از مال و دارایی خود می‌گذرند تا دیگران هم زندگی مناسبی داشته باشند، حلال مشکلات نیازمندان هستند، به طوری که این قشر محرمیت‌زدایی اصلی را در کنار دولتمردان انجام می‌دهند.

عباسی گفت: لازم است خیرین شناسایی، ارتباط مناسبی با آن‌ها برقرار شود و در جای مناسب خود به کار گرفته شوند و زیرساخت‌ها و مجوزهای لازم را در جای خود ببینند و برای افزایش امر ایثارگری در حوزه دولتی، خصوصی و مردمی فرهنگ‌سازی لازم انجام شود، در این میان نقش رسانه‌ها بسیار پررنگ است.

وی بیان کرد: هر جایی که خیری، در مسیر رفع نیازمندان قصد انجام فعالیتی را دارد اگر از اراضی دولتی زمین نیاز داشته باشد، در صورت تفاهم با دستگاه‌ خدمت‌گیرنده نیاز به فرایند تغییر کاربری و اداری را ندارند.

استاندار بر طراحی سامانه رصد در خصوص رصد امور کسب و کار و اصلاح رویه‌ها تاکید کرد.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به آغاز طرح ملی مسکن در کشور، اظهار کرد: سهم چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۱۴۰ واحد است.

داریوش حسینی گفت: آمادگی برای انجمن خیرین وجود دارد که برای خدمات روبنایی، زمین با اجاره ۹۹ ساله به شرط ساخت در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

وی بیان کرد: تمام سمن‌ها و انجمن‌های خیرین استانی که برای اقشار محروم اعلام آمادگی کنند، بدون گذراندن وقت، امکان تهیه زمین برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

در ادامه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، با اشاره به وجود ۱۶۰۰ مدرسه در استان، تصریح کرد: این مدارس در قالب ۱۰ هزار کلاس درس با زیربنای ۱ میلیون مترمکعب هستند که از این تعداد بیش از ۱۰۰ مدرسه در قالب ۶۰۰ کلاس درس با زیربنای ۶۵ هزار مترمربع تخریبی و ۶۰۰ مدرسه در قالب ۳ هزار و ۶۰۰ کلاس درس با زیربنای ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع نیازمند مقاوم سازی هستند.

حمیدرضا براتی گفت: ۱۰۰ پروژه در استان کمبود است و باید احداث شود که برای ساخت ۷۵۰ کلاس درس، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، در مجوع ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدارس تخریبی، نیازمند مقاوم‌سازی و کمبودها وجود دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته خیرین ۳۰ پروژه جدید را متقبل شدند که ساخت بیش‌تر آن‌ها آغاز و تعهد خیرین به نوعی به پایان رسیده که مابقی کار، باید با اعتبارات دولتی تکمیل شوند، امسال بیش از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های خیری پیش‌بینی شده که باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش