نداشتن رابطه زناشویی، منجر به چه میشود؟


نداشتن رابطه زناشویی، منجر به چه میشود؟

زوجین برای کنترل و مراقبت از بدن خود و روح خود و حتی استحکام زندگی زناشویی خود باید برای رابطه جنسی خود برنامه ریزی نمایند.

زوجین برای کنترل و مراقبت از بدن خود و روح خود و حتی استحکام زندگی زناشویی خود باید برای رابطه جنسی خود برنامه ریزی نمایند .
همانطور که یک ورزشکار اگر برای مدتی ورزش نکند بدن انرژی خود را از دست می دهد و توانایی سابق را ندارد افراد متاهل که در رابطه زناشویی هستند اگر مدت طولانی آن را ترک کنند دچار عوارضی می شوند که ما در این مقاله به چند مورد از آن اشاره می نماییم :

افزایش استرس به دلیل کاهش رابطه جنسی
افرادی که در زندگی دچار استرس های فراوانی می شوند برای رهایی از این استرس بهتر است با شریک زندگی خود رابطه جنسی منظمی داشته باشند زیرا زندگی همیشه پر از اضطراب های روزمره می باشد که این رابطه به نظم و بر طرف کردن آن کمک می کند و عملکرد مغز و توانایی فیزیکی بدن و قدرت بدن را برای مقابله با دفع استرس بالا می برد و اگر این رابطه متوقف شود همه این توانایی ها کاهش می یابد و برای مقابله با استرس توانایی های لازم را ندارد .

کاهش اعتماد به نفس و خودباوری
در مطالعاتی ثابت شده است افرادی که دارای رابطه جنسی منظمی می باشند از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار هستند و در زمان انزال استروژن ، پرولاکتین و تستوسترون به سرعت منتشر می‌شود و حس مثبت اندیشی را در افراد ایجاد می کند .

ایجاد مشکلات قلبی در زمانی که رابطه جنسی از بین زوجین حذف می شود
کسانی که توقف رابطه جنسی ایجاد می کنند موجب ضعف در قلب می شوند. زیرا رابطه جنسی برای قلب بسیار مفید است و به نوعی ورزش محسوب می شوند مردانی که در طول هفته بیشتر از دو بار رابطه جنسی سالم دارند خطر حمله بیماری های قلبی در آن ها حد قابل توجهی نسبت به دیگران کاهش می‌یابد .

نعوظ و انزال زود رس بعد از کاهش رابطه جنسی
افرادی که در هفته یک بار یا بیشتر از یک بار رابطه جنسی دارند از نعوظ و انزال دیررس در امان می مانند و اگر رابطه زناشویی دارای وقفه طولانی شود نعوظ را نیز تشدید خواهد کرد .

توقف رابطه جنسی موجب ضعف بدن در مقابل آنفولانزا و سرماخوردگی می شود
بدن در این مواقع برای مبارزه با میکروب ها انرژی کمتری دارد و به همین دلیل در مقابل بیماری به راحتی تسلیم می شود مخصوصاً سرماخوردگی و آنفولانزا .
افرادی که دو مرتبه رابطه زناشویی در هفته دارند در مقابل ویروس ها بدن مقاوم تری نسبت به دیگران دارند.

با کاهش رابطه جنسی احتمال ابتلا به عفونت های ادراری بالا می رود
اگر شما کاهش رابطه جنسی داشته باشید امکان مبتلا شدن به عفونت های دستگاه ادراری برای شما بیشتر می شود . زیرا محیط اسیدی دستگاه تناسلی را تنظیم می کند.

بد خلقی و احساس افسردگی در بدن
از جمله عواقب بدی که قطع رابطه جنسی سالم برای زوجین ایجاد می کند احساس افسردگی و بد خلقی می باشد زیرا هورمون های بدن به هم می ریزد و دوپامین در بدن آزاد نمی شود و فرمان پاداش به مغز صادر نمی شود .
زیرا دوپامین مسئول انتقال فرمان پاداش به مغز است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن