کلاهبرداری به بهانه کمک به زلزله‌زدگان شمالغرب کشور


کلاهبرداری به بهانه کمک به زلزله‌زدگان شمالغرب کشور

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه شاهد سوءاستفاده برخی افراد از زلزله رخ داده در شهرستان میانه هستیم، درباره کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه زلزله هشدار داد.

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: افراد سودجو در فضای مجازی با ایجاد گروه و جلب اعتماد مردم، به بهانه کمک به مردم شهرستان میانه با دادن شماره حساب اقدام به اخذ پول از مردم می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ضمن عرض تسلیت به عموم مردم به ویژه بازماندگان عزیزان جان باخته در زلزله شهرستان میانه، گفت: متأسفانه شاهد سوءاستفاده برخی افراد از حادثه پیش آمده هستیم به گونه‌ای که با تبلیغات جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی از این احساس انسان دوستانه سوءاستفاده کرده و کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از کلاهبرداران با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مردم در این شرایط، با اعلام شماره حساب، ارسال پیامک و... با عنوان کمک به زلزله‌زدگان، قربانیان را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و با اخذ اطلاعات کارت بانکی آنها در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه شهروندان و عموم مردم به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و برای کمک به زلزله‌زدگان حتماً از طریق نهادهای معتبر مثل هلال احمر اقدام کنند، بیان کرد: برای کسب هرگونه اطلاعات درباره زلزله شهرستان میانه حتماً از طریق رسانه ملی مثل تلویزیون و رادیو اقدام کرده و به شایعات به وجود آمده نیز توجه نکنند.

وی با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا، آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، به 110 یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان