از استقلال تا پرسپولیس و سپاهان ؛ کدام تیم قهرمان می شود؟!


از استقلال تا پرسپولیس و سپاهان ؛ کدام تیم قهرمان می شود؟!

پنج تیم مدعی لیگ برتر ایران دوباره در صدر جدول قرار دارند و پس از گذشت 10 هفته، رقابت برای قهرمانی در نیم فصل، آغاز شده است. نوشته از استقلال تا پرسپولیس و سپاهان ؛ کدام تیم قهرمان می شود؟! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

از استقلال تا پرسپولیس و سپاهان ؛ کدام تیم قهرمان می شود؟!

کدام تیم قهرمان نیم فصل لیگ برتر می‌شود؟
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵
از استقلال تا پرسپولیس و سپاهان ؛ کدام تیم قهرمان می شود؟!

پنج تیم مدعی لیگ برتر ایران دوباره در صدر جدول قرار دارند و پس از گذشت ۱۰ هفته، رقابت برای قهرمانی در نیم فصل، آغاز شده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یک سوم از لیگ نوزدهم سپری شد و حالا رقابت برای صدرنشینی در پایان نیم فصل آغاز شده است. اگرچه قهرمان نیم فصل، جامی دریافت نمی‌کند و امتیاز ویژه ای هم برای تکرار این صدرنشینی در پایان فصل لیگ برتر نخواهد داشت اما به هر حال این جایزه ای است معنوی و روحیه بخش که می‌تواند به تداوم نتایج خوب یک کمک کند و البته پاداشی است دلگرم کننده برای تلاش ۱۵ هفته ای بازیکنان.

فصل گذشته سه تیم در پایان نیم فصل لیگ برتر صدرنشین بودند و در لیگ هفدهم و شانزدهم، پرسپولیس توانست قهرمان نیم فصل شود. اما در لیگ پانزدهم، استقلال خوزستان به صدر جدول تکیه زد و به قهرمانی هم رسید. به نوعی می‌توان گفت که در ۴ سال اخیر، هر تیمی که در نیم فصل قهرمان شده، پایان فصل نیز جام را بالای سر برده است. بنابراین شاید صدرنشینی در هفته پانزدهم حالت خرافی نیز پیدا کرده و تیم ها نمی‌خواهند خود را تحت فشار قرار دهند.

پس از گذشت ده هفته نخست لیگ نوزدهم، تیم امیر قلعه نویی توانسته جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد. این درحالی است که شهر خودرو با دو بازی کمتر و ۱۷ امتیاز، فرصت گرفتن جای سپاهان را دارد؛ البته به شرطی که شاگردان یحیی گل محمدی بتوانند از سد پارس جنوبی و گل گهر بگذرند. نکته جالب و قابل توجه رقابت دو مربی ایرانی برای صدرنشینی در میان سه مربی خارجی سرشناس یعنی گابریل کالدرون، آندره استراماچونی و مصطفی دنیزلی است. البته به این نکته هم باید توجه کرد که گل محمدی و قلعه نویی، تنها مربیانی هستند که از بین «بیگ فایو» ثبات داشته و در تیم تحت هدایت خود باقی مانده اند.

اما حالا در فاصله ۵ هفته تا پایان نیم فصل، کدام تیم فرصت بهتری برای قهرمانی دارد؟ سپاهان که توانسته مدعیان را شکست دهد و حالا به صدر جدول تکیه زده؟ پرسپولیس که بازی های به مراتب راحت تری را پیش رو دارد؟ استقلال که با آندره استراماچونی روزهای فوق العاده ای را سپری می‌کند؟ شهر خودرو که همین حالا با برد در بازی های معوقه می‌تواند به صدر برسد؟ یا تراکتور که پس از هفته های فوق العاده، حالا در شرایطی نامناسب قرار دارد؟

۱٫ سپاهان (۱۰ بازی، ۲۲ امتیاز)

تیم فوتبال سپاهان به همراه پرسپولیس بیشترین تعداد قهرمانی را در رقابت های «لیگ برتر» به دست آورده است. آن ها دو بار با امیر قلعه نویی قهرمان لیگ شدند و حالا امیدوارند با ادامه این روند، برای سومین بار جام را با ژنرال سابق آبی ها بالای سر ببرند. سپاهان تاکنون با دو تیم مدعی (پرسپولیس و تراکتور) دیدار کرده و در پنج هفته آینده مقابل استقلال و شهرخودرو نیز صف آرایی خواهد کرد. سه بازی دیگر زردپوشان اصفهانی در آبادان مقابل صنعت نفت، در قائم شهر برابر نساجی و در خانه مقابل پیکان خواهد بود.

حریفان سپاهان در پنج هفته آینده: صنعت نفت، استقلال، نساجی، شهرخودرو و پیکان (۲ بازی خانگی، ۳ بازی خارج از خانه)

۲٫ پرسپولیس (۱۰ بازی، ۱۹ امتیاز)

پرسپولیسی ها هنوز حسرت پنالتی چیپ علی علیپور را می‌خورند، ضربه ای که اگر گل می‌شد پرسپولیس را در کنار سپاهان صدرنشین می‌کرد. اما آن ها باید به این نکته نیز توجه کنند که شاید با پیروزی مقابل ماشین سازی، حس جنگندگی که در ساق پای بازیکنان در ورزشگه فولاد آرنا بود، کمتر می‌شد و نمی‌توانستند مقابل تیم جسور و قدرتمند فولاد پیروز شوند. به هر حال پرسپولیس بازی های سخت خود را سپری کرده و پنج هفته نسبتا بی دردسر را خواهد داشت. اما طلسم نفت مسجد سلیمان، دیدار با منصوریان و… اتفاقاتی هستند که هواداران این تیم را نگران می‌کنند.

حریفان پرسپولیس در پنج هفته آینده: نفت مسجدسلیمان، نساجی، ذوب آهن، گل گهر و سایپا (۳ بازی خانگی، ۲ بازی خارج از خانه)

۳٫ استقلال (۱۰ بازی، ۱۸ امتیاز)

کمتر کسی پس از نتایج ضعیف استقلال در هفته های نخست پیش بینی می‌کرد که تیم آندره استراماچونی اوج بگیرد و بتواند مدعی قهرمانی در نیم فصل شود اما سرمربی ایتالیایی با ایجاد انسجام در آبی پوشان، شرایط این تیم را تغییر داد و حالا استقلال بالاتر از شهر خودرو و تراکتور، در رتبه سوم جای دارد. استقلال با پرسپولیس و تراکتور بازی کرده اما دو دیدار مقابل سپاهان و شهرخودرو را پیش رو دارد که می‌تواند برای این تیم چالش برانگیز باشد؛ خصوصا این که دیدار با تیم امیر قلعه نویی در اصفهان خواهد بود.

حریفان استقلال در پنج هفته آینده: نساجی، سپاهان، شهرخودرو، پیکان و شاهین (دو بازی خانگی، ۳ بازی خارج از خانه)

۴٫ شهر خودرو (۸ بازی، ۱۷ امتیاز)

نماینده مشهد برای دومین سال متوالی خود را در جمع مدعیان می‌بیند.تیم یحیی گل محمدی که حالا در زمره تیم های پرستاره لیگ قرار دارد، تا اینجا عملکرد بسیار خوبی داشته و در کنار سپاهان تنها تیم با «میانگین قهرمانی» محسوب می‌شود. آن ها فردا در برابر پارس قرار می‌گیرند و یک بازی عقب افتاده نیز برابر گل گهر خواهند داشت. در صورتی که شهر خودرو این دو بازی را با برد پشت سر بگذارد، صدرنشین می‌شود اما در غیر این صورت کارش بسیار سخت خواهد بود. چرا که از پنج بازی آینده، سه تا برابر تیم های سپاهان، تراکتور و استقلال خواهد بود.

حریفان شهر خودرو در ۷ بازی آینده: پارس جنوبی، گل گهر، تراکتور، صنعت نفت، استقلال، سپاهان و نساجی (۴ بازی خاگی، ۳ بازی خارج از خانه)

۵٫ تراکتور (۱۰ بازی، ۱۷ امتیاز)

تراکتور از ۷ مسابقه خود ۱۷ امتیاز داشت و با میانگین ۲٫۳ امتیاز هر هر بازی، شرایط بسیار خوبی را تجربه می‌کرد. شاگردان مصطفی دنیزلی تا پیش از بازی با صنعت نفت، بدون گل خورده بودند اما در سه هفته بعدی ۸ گل دریافت کردند تا در زمره بدترین خطوط دفاعی قرار گیرند و از صدر جدول به رده پنجم سقوط کنند. تی تی ها یک بازی سخت دیگر برابر شهرخودرو در تبریز خواهند داشت و سپس مقابل تیم هایی به مراتب ضعیف تر قرار می‌گیرند و فرصت جبران را به دست می‌آورند.

حریفان تراکتور در پنج هفته آینده: شهر خودرو، پیکان، شاهین، ماشین سازی و فولاد (چهار بازی خانگی، یک بازی خارج از خانه)

به نظر شما چه تیمی قهرمان نیم فصل لیگ برتر خواهد شد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد