کمیسون انتخابات با عملکرد خود افغانستان را به سمت بحران می‌برد


کمیسون انتخابات با عملکرد خود افغانستان را به سمت بحران می‌برد

سخنگوی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی با بیان اینکه کمیسیون انتخابات حاضر نیست تا آرای پاک را از ناپاک جدا کند، گفت: کمیسیون می‌خواهد در افغانستان بحران ایجاد شود و دلیل آن فشارهای غنی و تیم دولت...

«فریدون خزون» سخنگوی تیم ثبات و همگرایی به رهبری «عبدالله عبدالله» در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، درباره تحریم بازشماری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان این تیم انتخاباتی گفت: ما پیشنهاداتی را به کمیسیون مستقل انتخابات ارائه دادیم و طبق قانون و دستورالعمل کمیسیون مستقل انتخابات سرنوشت چند موضوع را روشن ساختیم. یکی از آنها آرایی است که در سیستم درمولگ قرنطینه است و کمیسیون بدون ارائه توضیحی آنها را از قرنطینه خارج ساخته و ما خواستار ابطال این آرا هستیم.

وی افزود: در این میان تیم دولت ساز با این مورد مخالفت کرد و با تقلب و دست بردن در آرای انتخاباتی این آرا را از قرنطینه خارج ساخت. این در حالی است که هرگونه آرایی که خارج از دستورالعمل باشد باید ابطال شود اما کمیسیون انتخابات از این مورد سرباز زد.

خزون ادامه داد: مسئله دوم این است که دست آرای پاک باید از آرای ناپاک جدا شود و مواردی مانند انگشت تکراری، عکس تکراری، عکس کودک و غیره که در دستورالعمل‌ها نیز آمده است اما تاکنون هیچگونه اقدامی نشده و تعدای زیادی از آرا خاجر از زمان انجام شده اما کمیسیون انتخابات آنها را باطل اعلام نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه‌هایی که گم شده اند نیز باید طبق قانون آرای آنها باطل اعلام شود اما کمیسیون آنها را باطل اعلام نکرد و تا این موارد برطرف نشوند نمی‌توانیم به بازشماری برویم.

سخنگوی تیم ثبات و همگرایی تصریح کرد: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌خواهد کار خلاف قانون یعنی قبل از آنکه آرای پاک از ناپاک جدا شود، بازشماری را آغاز کند که با تحریم از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به غیر از تیم دولت ساز واقع شد.

وی اظهار داشت: تیفا و فیفا (دو نهاد ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان) نیز به صراحت اعلام کردند که آرای تقلبی نباید در میان آرا قرار گیرند اما کمیسیون انتخابات این مورد را قبول نمی‌کند.

خزون همچنین افزود: ما تا زمانیکه پاسخ روشنی از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان دریافت نکنیم از تحریم بازشماری آرا دست برنخواهیم داشت و تنها برای ما آرای مردمی اهمیت دارد و به وجود آمدن هرگونه بحران بر عهده کمیسیون مستقل انتخابات است.

وی با بیان اینکه کمیسیون انتخابات حاضر نیست تا آرای پاک را از ناپاک جدا کند، گفت: کمیسیون می‌خواهد در افغانستان بحران ایجاد شود و دلیل آن فشارهای غنی و تیم دولت ساز هستند.

/انتهای پیام/

کمیسون انتخابات با عملکرد خود افغانستان را به سمت بحران می‌برد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش