حضور 3 کبدی‌کار جوان اهل نقده‌ در مسابقات جهانی 2019 کیش


حضور 3 کبدی‌کار جوان اهل نقده‌ در مسابقات جهانی 2019 کیش

ارومیه- ایرنا- رییس هیات کبدی آذربایجان‌غربی گفت: محمدرضا شادلو، امید خجسته و وحید رضایی‌مهر، سه ورزشکار اهل شهرستان نقده‌ در ترکیب نهایی تیم ملی جوانان برای شرکت در مسابقات جهانی 2019 کیش حضور دارند.

عیسی زینالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه بازیکن با حضور در ۱۴ مرحله اردوی آمادگی از بین ۴۶ نفر انتخاب شده و در ترکیب اصلی تیم ملی جوانان ایران قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: نخستین دوره مسابقات کبدی جوانان ۲۰۱۹ جهان از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه جاری به میزبانی ایران در جزیره کیش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ایران یکی از قطب‌های کبدی در سطح آسیاست که در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی نیز موفق به کسب ۲ مقام قهرمانی در بخش مردان و زنان شد.

بر اساس اعلام فدراسیون، آخرین و چهاردهمین مرحله اردوی تیم ملی جوانان از ۱۲ تا ۱۸ آبان ماه جاری با حضور آرش اکبری، رضا میرباقری، میلاد جباری، محمدرضا کبودرآهنگی، احمدرضا عسگری، امید خجسته، وحید رضایی مهر، محمدرضا شادلو، سعید اکرمیه، میلاد احمدی، امیرحسین بسطامی، حیدر علی اکرامی، امین قربانی، علی اصغر وفایی در جزیره کیش و محل برگزاری مسابقات جهانی به انجام رسید.

تیم های دانمارک، پاکستان، کنیا، مالزی، عراق، بنگلادش، سریلانکا، تایلند، هندوستان، ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، اوگاندا، چین تایپه و جمهوری آذربایجان کشورهایی هستند که برای سفر به ایران و حضور در مسابقات جهانی کبدی جوانان اعلام آمادگی کردند.

در ترکیب کادر فنی تیم ملی کبدی جوانان جواد موسوی نسب سرمربی، رضا کمالی مقدم مربی، سعید کمالی مربی بدنساز، ناصر جوانمرد سرپرست و سیدجواد پورنیک مدیر تیم ملی جوانان هستند.

استان آذربایجان‌غربی و شهر نقده یکی از قطب های مهم رشته کبدی در ایران است و استعدادهای درخشانی در آن وجود دارد.

شهریور ماه امسال تیم کبدی جوانان آذربایجان‌غربی با هدایت «نواب تازه‌قلعه» که سابقه مربی‌گری در تیم ملی جوانان کشور را نیز دارد، به همراه تیم مازندران بر سکوی سوم مشترک مسابقات قهرمانی کشور ایستاد.

کبدی یا همان زو یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی‌های بومی و محلی بوده و این رشته نیاز به قدرت و مهارت دارد و ورزشی ساده و کم‌هزینه است.
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُرتحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است؛ برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف‌پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است