دیپلم افتخار مسابقه بنیاد صلح اسپانیا به کودک نقاش ایرانی


دیپلم افتخار مسابقه بنیاد صلح اسپانیا به کودک نقاش ایرانی

تهران - ایرنا - کودک نقاش ایرانی دیپلم افتخار مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری کشور اسپانیا در سال 2018 را از آن خود کرد.

به گزارش عصر شنبه اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسابقه بین‌المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری کشور اسپانیا در سال ۲۰۱۸ که با موضوع «فضا، میراث مشترک بشریت» برگزار شد، از بین ۴۱۴۱ اثر از ۳۵ کشور جهان امیرعلی رشیدیان ۸ ساله از مجتمع فرهنگی هنری کانون کرمانشاه موفق به کسب دیپلم افتخار این دوره از مسابقه شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال ۱۲ اثر در این مسابقه شرکت کرده است.

طرح امداد فرهنگی در روستاهای زلزله‌زده شهرستان میانه اجرا می‌شود

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی با حضور در تعدادی از روستاهای زلزله‌زده شهرستان میانه - که بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند - برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را به منظور کاهش آلام روحی کودکان و نوجوانان و ایجاد نشاط اجتماعی در بین آنان برگزار می‌کنند.

علی بینش مدیرکل کانون آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: طبق بازدیدهای انجام شده از روستاهای زلزله‌زده شهرستان میانه و هماهنگی‌های صورت گرفته، مربیان کانون استان آذربایجان شرقی با همکاری و مشارکت کانون‌ استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل ضمن حضور در برخی روستاهای زلزله‌زده و استقرار کتاب‌خانه‌های سیار، اقدام به اجرای فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، پخش فیلم و انیمیشن، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و مسابقه می‌کنند.

بر اساس این خبر، همچنین با هدف تقویت روحیه و افزایش اعتماد به نفس در بین نوجوانان کارگاه‌هایی با عنوان «حال خوب زندگی» از سوی مربیان کانون برای این گروه از مخاطبان اجرا می‌شود.

روستاهای ورنکش و ورزقان از توابع بخش ترکمنچای شهرستان میانه از جمله مناطق تحت پوشش طرح امداد فرهنگی کانون خواهد بود.

دیپلم افتخار مسابقه بنیاد صلح اسپانیا به کودک نقاش ایرانی

شیراز میزبان نخستین مرحله جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی است

با آغازرقابت‌های بخش منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در شیراز، این رویداد فرهنگی از صبح روز ۱۸ آبان وارد مرحله‌تازه‌ای شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمامی استان‌های کشور را به پنج منطقه تقسیم کرده است تا برگزیدگان مرحله استانی جشنواره در ادامه با یکدیگر به رقابت بپردازند و برگزیدگان مرحله کشوری و بین‌المللی از این راه معرفی شوند.

صبح روز ۱۸ آبان ۱۳۹۸ و در شهر شیراز نخستین مرحله این رقابت در منطقه ۳ جشنواره با حضور قصه‌گویان استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان و با داوری اصغر همت، علی‌ ‌خانجانی و عباس جهانگیریان آغاز شد و روز ۱۹ آبان پایان می‌یابد.

در همین حال استان گلستان نیز به عنوان میزبان منطقه پنج کشوری، در تاریخ ۲۲ و ۲۱ آبان علاوه بر قصه‌گویان برگزیده خود، با حضور قصه‌گویانی از استان‌های البرز، تهران، مازندران، خراسان شمالی، سمنان و گیلان منتخبان این مرحله را معرفی کند.

استان آذربایجان غربی نیز به عنوان میزبان منطقه یک کشوری در روزهای ۲۶ و ۲۵ آبان پذیرای برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی خواهد بود. علاوه بر میزبان، قصه‌گویان آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین در این مرحله با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پس از آن استان خراسان رضوی، میزبان قصه‌گویان برگزیده از استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد خواهد بود. ۲۸ تا ۳۰ آبان قصه‌گویان برگزیده منطقه ۴ در این استان قصه‌های‌شان را برای داوران روایت می‌کنند.

استان لرستان نیز به‌عنوان آخرین میزبان این رقابت‌ها در منطقه دو کشوری در تاریخ ۴ و ۳ آذر پذیرای برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی خواهد بود. قصه‌گویان ایلام، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان و قم در این منطقه حضور پیدا خواهند کرد.

در مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی برگزیدگان استانی بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال با یکدیگر رقابت می‌کنند تا به انتخاب داوران، شرکت‌کنندگان در مرحله ملی و بین‌المللی این رویداد معرفی شوند.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۶ تا ۳۰ آذر سال ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

راهیابی دوچ مشهدی‌عباس به جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

فیلم سینمایی دوچ به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس به بخش مسابقه چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ رشد راه پیدا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۷ است که در بخش داستانی بلند این دوره از جشنواره رشد به رقابت می‌پردازد.

بر همین اساس، فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه داستانی (کوتاه و بلند) این رویداد علمی، آموزشی شامل ۷ فیلم خارجی از ۷ کشور جهان و ۲۰ فیلم ایرانی است.

داستان فیلم دوچ ماجرای نوجوانی به نام غلامرضا است که علاقه به دوچرخه سواری دارد و دوست دارد تا با دوچرخه مسابقه بدهد و جایزه به دست آورد، اما به‌دلیل مشکلات مالی، توانایی تهیه دوچرخه را ندارد. او برای به دست آوردن دوچرخه راهی جالب را انتخاب می‌کند و انتخاب این راه اتفاق‌های مختلفی را به‌دنبال دارد.

این فیلم پیش از این جایزه اصلی یونیسف در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را دریافت کرده است و در بخش مسابقه پنجاه‌ونهمین جشنواره فیلم زلین، بخش مسابقه فیلم بلند برای کودکان جشنواره دشی یتکو اوکراین و بخش رقابتی فیلم‌های کودک و نوجوان بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم بمبئی نیز شرکت کرده بود.

یادآوری می‌شود بخش مسابقه جشنواره رشد شامل فیلم‌های پویانمایی، مستند، داستانی، معلمان فیلم‌ساز، دانش‌آموزان فیلم‌ساز و فیلم‌های منتخب مرور جشنواره علمی کودک (آلمان( است.

پیشتر نیز فیلم پویانمایی زری زری کاکل زری از تولیدات کانون به کارگردانی مهین جواهریان به بخش مسابقه آثار انیمیشن این رویداد هنری راه یافته بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد در تهران از ۲۴ آبان تا ۱ آذر ١٣٩٨ و در استان‌ها از ۲ آذر تا ۱۸ اردیبهشت سال بعد از سوی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش به دبیری وحید گلستان برگزار می‌شود.

دیپلم افتخار مسابقه بنیاد صلح اسپانیا به کودک نقاش ایرانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی