مذاکره برای معافیت مالیاتی اموال مازاد بانک‌ها


 مذاکره برای معافیت مالیاتی اموال مازاد بانک‌ها

دیروز شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره ‌واکنش به شایعه دریافت مالیات از اموال مازاد بانک‌ها، گفت: طبق نظر بانک مرکزی، اموال مازاد بانک‌ها پس از تجدید ارزیابی مشمول معافیت مالیاتی نمی‌شود.

به گزارش بنکر (Banker)، به‌دنبال نزول سهام بانک‌ها در هفته گذشته بعد از انتشار نامه‌ای که در آن بانک مرکزی افزایش سرمایه بانک‌ها را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها فقط با دارایی‌های ثابت مجاز دانسته بود و بروز برخی شایعات در مورد مخالفت بانک مرکزی با افزایش سرمایه بانک‌ها، دیروز رئیس سازمان بورس از انجام مذاکره با بانک مرکزی برای معافیت مالیاتی اموال مازاد بانک‌ها پس از تجدید ارزیابی خبر داد.

هفته قبل نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای اعلام کرده: افزایش سرمایه بانک‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، فقط با دارایی‌های ثابت مجاز است. انتشار این خبر کافی بود تا سهام بانک‌ها در بورس حتی تا 4درصد نزول کند. پس از این رویداد فرهاد حنیفی، معاون نظارتی بانک مرکزی در توضیحی اعلام کرد: بانک مرکزی برای افزایش سرمایه بانک‌ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها ملاحظات خاصی دارد.

مجموعه رویدادهای یادشده، به این شایعه دامن زد که بانک مرکزی با افزایش سرمایه بانک‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها مخالف است. همچنین برخی خبرها حاکی از آن بود که بانک مرکزی قصد دارد از اموال مازاد بانک‌ها در جریان تجدید ارزیابی دارایی‌هایشان مالیات دریافت کند. دیروز شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره ‌واکنش به شایعه دریافت مالیات از اموال مازاد بانک‌ها، گفت: طبق نظر بانک مرکزی، اموال مازاد بانک‌ها پس از تجدید ارزیابی مشمول معافیت مالیاتی نمی‌شود.

او در عین حال تأکید کرد: قرار است که بررسی‌های لازم در این رابطه صورت گیرد. به گفته شاپور محمدی، سازمان بورس با مسئولان بانک مرکزی صحبت کرده که اموال مازاد بانک‌ها پس از تجدید ارزیابی برای افزایش سرمایه مشمول معافیت مالیاتی نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط