نام‌نویسی چهاردهمین جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی تبیان


نام‌نویسی چهاردهمین جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی تبیان

نام‌نویسی برای شرکت چهاردهمین جشنواره ملی پژوهش‌های دانش آموزی تبیان از فردا آغاز می‌شود و تا 30 آذر ادامه دارد.

نام‌نویسی چهاردهمین جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی تبیانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیر این جشنواره امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی گفت: جشنواره تلاش خواهد کرد که نوجوانان از راه حل مسأله بتوانند مسائل خود، خانواده و جهان را حل کنند.
آقای حسین حق پناه «مسأله‌ات را حل کن» را شعار چهاردهمین جشنواره اعلام کرد و گفت: در آخرین دوره این جشنواره ۷ هزار دانش آموز در قالب هزار و ۷۴۰ گروه دانش آموزی شرکت کردند.
وی افزود: امسال جشنواره در دو بخش رویش و مسابقات چالشی برگزار می‌شود که در بخش سؤالات چالشی از مؤسسه راهبرد کمک گرفته‌ایم و در بخش رویش دانش‌آموزان به گروه‌های ۱ تا ۶ نفره تقسیم می‌شوند و از کمک معلمان مجازی نیز بهره می‌گیرند.
دبیر جشنواره ادامه داد: در طرح رویش با همکاری مؤسسه تعلیم و تربیت برهان، مسؤولیت‌پذیری و دغدغه فرد در مواجهه با محیط اطراف خود مورد توجه قرار گرفته است در بخش رویش دانش آموزان تمرین می‌کنند و به سادگی از کنار مشکلات فرصت‌های پیرامونش عبور نکند و پس از توانمندی در تشخیص اولویت دهی و تبیین مسائل را با همکاری هم گروهی‌های خود راه حلی مقبول و خلاقانه برای مسأله‌ها ارائه دهد.
آقای حق‌پناه تصریح کرد: در این فرایند از تحمیل و فشار بیرونی برای گزینش مسأله و روش حل آن اجتناب می‌شود و دانش آموز باور می‌کند که می‌تواند مسائل واقعی اطراف خود را تشخیص داده و حل کند ضمن آنکه افق دیدش فراتر رفته و برای حل مسائل بزرگ‌تر آماده می‌شود.
دبیر جشنواره با بیان اینکه عمل‌های برگزیده توسط مربیان اختصاصی به شکل مجازی راهبری خواهد شد گفت: نتیجه نهایی کار خود را به شکل یک محصول مدل کسب و کار و تلاش بزرگ ارائه می‌کند.
وی افزود: در جشنواره چهاردهم تلاش می‌شود تا رقابت و جایزه، فرع بر اصل یادگیری باشد و در ارزیابی و گزینش گروه‌های دانش‌آموزی فرایند پژوهش و مهارت‌های آن، هم چنان نظم کار گروهی حل مسأله و خلاقیت مورد تأکید قرار بگیرد.
آقای حق پناه ادامه داد: مسابقات بر همین اساس ساز و کار اصلی تقدیر از برگزیدگان جشنواره و ورود آن‌ها به باشگاه نوآوری تبیان خواهد بود. اعضای باشگاه علاوه بر امتیازات نقدی و اعتباری از سوی مؤسسه تبیان و حامیان جشنواره، امکان استفاده از ظرفیت‌هایی مانند فرصت‌های علمی، ارتباطی و کارآفرینی و حمایت برای ارتقا و توسعه ایده‌ها و محصولات، شرکت در اردو‌ها و بازدید‌های علمی مرتبط با پژوهش، شرکت در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی، اجرا طرح‌های اشتراکی و هم افزایی و دیگر گروه‌ها را نیز دارند.
وی گفت: رشته‌های بخش همایش و غرفه عبارتند از علوم زیستی، زیست فناوری، علوم اجتماعی و انسانی، علوم دینی و معارف اسلامی و... و همچنین رشته‌های بخش مسابقات می‌توان به برنامه نویسی، نجات تخم مرغ، هوافضا و ... اشاره کرد.
آقای حق‌پناه افزود: رویداد اولیه ۲۸ آذر ۹۸ برگزار می‌شود و رویداد نهایی ۲۷ و ۲۸ فروردین ۹۹ برگزار خواهد شد.
وی در پایان گفت: شماره‌های ۸۱۲۰۲۳۱۱، ۸۱۲۰۲۴۲۸ و ۸۱۲۰۲۱۰۵ شماره دبیرخانه است و حساب کاربری (اکانت) @tebianstudent در شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط و ثبت نام در دسترس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟