هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر قشم هشدار داد


هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر قشم هشدار داد

قشم- ایرنا- سرپرست اداره هواشناسی قشم نسبت به باد شدید، رعد و برق و بارش شدید باران در این شهرستان و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

محمد کاملی دیرستانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این وضعیت از بعد از ظهر امروز (۱۸ آبان‌ماه) تا آخر وقت فردا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: وزش بادهای نعشی(شمال شرقی) از امروز آغاز شده است و تا جمعه آتی ادامه دارد که اوج آن تا روزدوشنبه است.

سرپرست اداره هواشناسی قشم اظهار داشت: بر اساس الگوهای هواشناسی احتمال رگبار مداوم باران، رعد و برق، بارش گاه‌به‌گاه تگرگ، تندباد لحظه ای، افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا وجود دارد.

وی افزود: اوج توفان در سه روز ابتدایی هفته جاری است که در این مدت شدت باد حدود ۲۵ نات (۴۵ کیلومتر در ساعت) پیشبینی می شود و در اثر آن ارتفاع موج دریا در جنوب جزیره قشم به ۱.۵ متر (پنج پا) می‌رسد.

کاملی دیرستانی گفت: بر این اساس قایق‌های سبک باید از خودداری کنند و فعالیت شناورهای صیادی و گردشگری نیز مختل می‌شود.

وی افزود: همچنین احتمال اختلال در فعالیت شناورهای مسافری به مقصد لارک و هرمز تا روز دوشنبه وجود دارد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس