اختصاص 150 میلیارد ریال به پردیس مجتمع آموزش عالی سلامت شیروان


اختصاص 150 میلیارد ریال به پردیس مجتمع آموزش عالی سلامت شیروان

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت:‌ پردیس مجتمع آموزش عالی سلامت با 150 میلیارد ریال اعتبار در زمینی به گستره چهار هزار مترمربع ساخته می‌شود.

صمد ایزانلو روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات شبکه بهداشت و درمان شیروان اظهار داشت: این پردیس در جوار بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان ساخته می شود که ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبار مصوب شده از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ میلیارد ریال هم از محل اعتبارات وزارت بهداشت تامین می‌شود.

وی گفت: در سفر تیرماه امسال هیات دولت به خراسان شمالی، ساخت ۲ مرکز شهری با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و همچنین برای ساخت مرکز بهداشتی گلیان از توابع بخش مرکزی شهرستان در ۲ هزار متر مربع زمین، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

ایزانلو افزود: امسال خیرین چهار مرکز درمانی در مناطق مختلف این شهرستان ساختند که از این تعداد ۲ خانه بهداشت در روستای حسین‌آباد و عبدآباد و ۲ مرکز خدمات جامع سلامت هم در روستای دوین و شهر زیارت بود.

معاون همانگی امور عمرانی شیروان گفت: همچنین براساس پی گیری هایی انجام شده قرار است ۱۵ پزشک متخصص در رشته های مختلف برای شهرستان بزودی جذب شوند که این تعداد متخصص برای کل شهرستان و در همه تخصص ها است.

هم اینک ۱۱۰ بهورز در خانه های بهداشت روستایی این شهرستان فعالیت دارند که از مجموع کل بهورزان این شهرستان ۲۶ نفر مرد و ۸۴ نفر زن هستند.

این شهرستان، ۱۹ مرکز خدمات جامع سلامت و ۸۰ خانه بهداشت دارد.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۶۸ هزار نفر آن در قالب ۱۸ هزار خانوار در ۱۵۷روستای شیروان سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...