محرومیت‌زدایی از روستاها لازمه تحقق توسعه پایدار است


محرومیت‌زدایی از روستاها لازمه تحقق توسعه پایدار است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه دولت برای روستاها گفت: محرومیت‌زدایی از روستاها لازمه تحقق توسعه پایدار و شکوفایی کانون عملیاتی اقتصاد مقاومتی است.

اقبال عباسی روز شنبه در همایش تبیین و کاربست اسناد برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۳۷۵ روستای این استان افزود: در روستاها ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری وجود دارد که بهره‌گیری از آن نه تنها منجر به توسعه این مناطق می‌شود بلکه توسعه پایدار را نیز به همراه دارد.
وی ادامه داد: روستاهای استان در حوزه گردشگری، رونق کسب و کارهای خدماتی، توسعه باغات و کشاورزی، دامپروری و رونق مشاغل دانش‌بنیان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این ظرفیت‌ها را در خدمت محرومیت‌زدایی روستاها به کار گرفت.
عباسی با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه در تمامی روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار این استان تکمیل شده است، تصریح کرد: این شاخص بالاتر از میانگین کشوری است و تا حد زیادی تلاش شده تا محرومیت در روستاهای استان برطرف شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با این وجود برای ماندگاری روستاییان در روستاها و رونق اشتغال در این مناطق اقدامات قابل توجه و موثری انجام نشده و نیازمند برنامه‌ریزی اساسی است.
عباسی، تکمیل زنجیره تولید را از مهمترین راهکارهای رونق اشتغال در روستاها دانست و گفت: توجه به این مهم با توجه به ظرفیت روستاهای استان یک ضرورت است.
وی خاطرنشان کرد: سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی دقیق و مبتنی بر واقعیت‌های موجود در کنار همکاری مردم روستاها و مسئولان می‌تواند در توسعه روستایی نقش موثری ایفا کند.

به گزارش ایرنا، همایش یک روزه تبیین و کاربست اسناد برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۳۷۵ روستای چهارمحال و بختیاری با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران این استان برگزار شد.

این همایش با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری چهارمحال و بختیاری و دستگاه های مختلف به منظور بررسی طرحهای اقتصاد مقاومتی و تحقق آن در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان و بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش