تغییرات اقلیمی و خطر انقراض پنگوئن‌های امپراطور


تغییرات اقلیمی و خطر انقراض پنگوئن‌های امپراطور

تهران- ایرنا- تحقیقات انجام شده از سوی موسسه وودز هل اوشن گرافیک/Woods Hole Oceanographic Institution حاکیست، در صورت عدم مقابله با تغییرات اقلیمی و روند گرم شدن زمین، نسل پنگوئن های امپراطور تا سال 2100 منقرض خواهد شد.

نتایج این تحقیقات که حاصل کار جمعی دانشمندان WHOI است و ۷ نوامبر ۲۰۱۹(۱۶ آبان ۱۳۹۸) در نشریه "گلوبال چنج بایولوژی" به چاپ رسید، نشان می دهد آینده پنگوئن های امپراطور بیش از آنکه منوط به توانایی های آنها در سازگاری و انتقال به زیستگاه های جدید باشد، ‌ در گرو تلاش های بین المللی برای مقابله با تغییرات اقلیمی است. این پنگوئن ها شاخص هایی هستند که درباره تاثیرات آینده تغییرات آب و هوایی به ما هشدار می دهد. ما باید به آنها گوش کنیم و سیاست هایی را به اجرا بگذاریم که هدف معاهده پاریس را محقق سازد.

از آنجا که پنگوئن های امپراطور از توده های یخ در دریا به عنوان پی خانه شان برای ۹ ماه فصل زاد و ولد و تغذیه استفاده می کنند، ناپدید شدن این توده های یخ به طور مستقیم بر پنگوئن های امپراطور تاثیر می گذارد. ناپدید شدن این توده های یخ باعث نابودی عادات، منابع غذایی و بزرگ کردن جوجه های آنها می شود.
طبق این تحقیقات، تصمیمات آب و هوایی کشورها و کاهش گاز دی اکسید کربن تاثیری مهم بر زندگی پنگوئن های امپراطور و سایر گونه ها دارد که دانشمندان هنوز به طور مستند درباره آنها تحقیق نکردند. به گفته "پیتر فرتوال"، پژوهشگر مسایل قطب جنوب، درباره نحوه واکنش پنگوئن های امپراطور به گرم شدن زمین هنوز تردیدهای بسیاری وجود دارد اما، اگر انتشار گازهای گلخانه ای به سرعت قطع نشود، آینده تیره و تاری در انتظار آنهاست.

پنگوئن های امپراطور در قطب جنوب، جنوبی ترین قسمت کره زمین، زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان