دغدغه‌های یک هنرمند


دغدغه‌های یک هنرمند

یک هنرمند بیرجندی با اشاره به اینکه با استعدادهای هنری خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی توجه به رشته‌های هنری است.

احسان محمودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دانشجوی رشته صنایع‌دستی دانشگاه بیرجند هستم و از سال ۹۱ وارد حیطه عکاسی شدم و از سال ۹۳ به صورت حرفه‌ای این هنر را پیگیری کردم.

وی با بیان اینکه بیشتر در زمینه عکاسی مستند اجتماعی و خیابانی و اصطلاحا عکاسی صحنه‌سازی شده کار می‌کنم، افزود: چندی پیش نمایشگاه عکس پدی فوبیا که نمایشگاهی با تلفیق چیدمان و عکس در ژانر وحشت بود در فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی استان برگزار کردم.

این عکاس ادامه داد: مرحله ایده‌پردازی این نمایشگاه به دو سال پیش برمی‌گردد و فرم‌ها تصویرسازی ذهنی شد و در مدت شش الی هفت ساعت عکس‌ها به صورت صحنه‌سازی و با استفاده از تک نور گرفته شد.

محمودی از تاثیرات این نوع هنر گفت و افزود: هنر عکاسی هنری است که برای مردم سهل‌الوصول و در دسترس است و این کمک می‌کند که مردم بسیار راحت‌تر با عکس ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: امیدوارم که مردم به سمت عکاسی هنری و یا مفهومی بروند چراکه کادرهایی در عکاسی‌ها دیده می‌شود که تکراری شده‌اند اما در عکاسی مفهومی ایده مهم است و به همین علت باعث می‌شود عکسی که گرفته می‌شود خاص باشد.

این عکاس با بیان اینکه امیدوارم عکاسان به این سمت بروند و از تکرار بپرهیزند، تصریح کرد: مشکلات اصلی همرمندان در عصر حاضر عدم حمایت است چراکه به طور مثال در مورد هنر تئاتر، روی صحنه رفتن نمایش نیاز به اسپانسر دارد و این بستر در خراسان جنوبی فراهم نیست.

محمودی بیان کرد: در خراسان جنوبی اسپانسر را از هنرمندان دریغ می‌کنند و بسترهایی برای ارائه و فروش آثار هنری هنرمندان فراهم نیست.

وی با بیان اینکه این سنگ اندازی‌ها مطلوب نیست، افزود: جوانان استان استعدادهای خوبی داشته و آینده روشنی دارن که باید حمایت شوند.

محمودی بیان کرد: این استان اساتید توانمندی در رشته‌های هنری دارد اما این رشته‌ها وجود ندارد که لازم است به جنبه علمی هنرها بیشتر توجه شود.

وی به برنامه‌های آینده‌اش اشاره و خاطرنشان کرد: قرار است نمایشگاه عکس ایران ۱۴۱۰ را برگزار کنم و امیدوارم مسئولان از برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403