بامو برای اولین بار در سال 1999 بود که X5 E53 را به عنوان خودروی فعال اسپورت یا SAV معرفی کرد. این برند آلمانی در آن زمان مالک لندروور بود و بنابراین X5 از برخی قطعات آفرود رنجروور همچون سیستم حرکت در سربالایی سود برده است.
حالا 20 سال از زمان عرضه اولین نسل این خودرو گذشته و X5 در چهارمین نسل خود قرار داشته و البته از نظر تکنولوژی نیز فرسنگها با جدش فاصله دارد؛ اما اخیراً Redline Reviews مقایسهای جالب بین جدیدترین نسل X5 و X5 مدل 3.0i 2001 انجام داده است.
اگر تنها بخواهیم درباره طراحی سخن بگوییم واضح است که بامو به آرامی اما بهصورت پایدار از شکلهای نرمتر استفاده کرده است. نسل جدید X5 G05 سطوح گردتر بیشتری داشته و در مقابل نسل اول این خودرو سن بالای خود را سریعا نشان میدهد.
مورد بعدی به تفاوت ابعاد دو خودرو مربوط میشود. نسل اول X5 در واقع کوچکتر از X3 امروزی محسوب میشود. البته X5 E53 بیشک ابهت خاص خودش را داشته و به لطف ارتفاع مناسب از سطح زمین خودرویی خشن و بسیار توانا به نظر میرسد.
داخل کابین نسل اول قدبلند بامو سیستم اطلاعات سرگرمی متفرقه دیده میشود اما جدای از آن، X5 E53 دارای همان کابین بکار رفته در سری 5 کد E39 است که در اواخر دهه 90 و اوایل قرن 21 محبوبیت بالایی داشت.
همچنین دو خودرو هنوز هم دارای طراحی چندلایه داشبورد هستند هرچند ما حدس میزنیم اکثر افراد ترجیح خواهند داد پشت فرمان جدیدترین نسل X5 بنشینند مخصوصاً اینکه این خودرو از تمامی ویژگیها و تجهیزات رفاهی و ایمنی مدرن سود میبرد.
البته در خاتمه این بررسی، فرد بررسی کننده از چندین نکته دربارهی X5 نسل اول لذت برده که از جمله آنها میتوان به سواری خودرو و حس فرمان آن اشاره کرد.