ترکیب منتخب هفته دهم لیگ برتر؛ سبقت استقلال از پرسپولیس با استرا و شیخ


ترکیب منتخب هفته دهم لیگ برتر؛ سبقت استقلال از پرسپولیس با استرا و شیخ

تهران- ایرنا- استقلال با حضور چهار بازیکن و سرمربیاش در جمع برترینهای هفته دهم، مانند هفته قبل درخشش فوق‌العاده ای داشت.

هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به اتمام رسید و ماحصل آن حفظ صدرنشینی سپاهان، تنزل مجدد تراکتور با قبول سومین شکست پیاپی، پیروزی شیرین سرخابی‌ها مقابل تیم‌های خوزستانی و بازگشت شهر خودرو به جمع مدعیان بود. در انتهای جدول نیز ذوب‌آهن در بحران گیر کرد و جدال قعرجدولی‌ها برنده نداشت تا شاهین و گل‌گهر همچنان در حسرت پیروزی باقی بمانند. در ادامه با بهترین‌های هفته دهم همراه ما باشید. جایی که بازهم مانند هفته قبل استقلال بیشترین نماینده را داشت و از حریف سنتی‌اش سبقت گرفت.

دروازه بان:

سید حسین حسینی (استقلال): بعد از چند هفته اول که بسیار پرفراز و نشیب گذشت حالا حسینی دوباره به همان گلری تبدیل شده که هواداران استقلال انتظارش را می‌کشیدند. او در بازی برابر صنعت‌نفت عملکرد بسیار خوبی داشت و سه چهار موقعیت تیم اسکوچیچ را با رشادت بالایی مهار کرد تا نشان دهد برای بازگشت به تیم ملی و جلب اعتماد مجدد ویلموتس انگیزه فراوانی دارد.

مدافعان:

سید جلال حسینی (پرسپولیس): تیم کالدرون برای سومین هفته پیاپی گل نخورد اما نکته مهم بازگشت سیدجلال حسینی به ترکیب اصلی بعد از هشت بازی بود. مدافع ۳۷ ساله سرخپوشان تهرانی در دیدار برابر فولاد، در غیاب شجاع خلیل‌زاده یکی از بهترین‌های تیمش بود و اندک موقعیت‌های حریف را با تجربه بالای خود مهار کرد و کمک شایانی به کسب این سه امتیاز نمود.

محمد دانشگر (استقلال): هفته به هفته پیشرفت می‌کند و پخته‌تر می شود. محمد دانشگر این بار نیز در ترکیب استقلال با نمره بالا قبول شد. او برای دومین بار در این فصل موفق به گلزنی شد و آغاز کننده جشنواره گل تیم استراماچونی بود. دانشگر با پا به توپ بالایی که دارد و اعتماد به نفسی که در هفته‌های اخیر پیدا کرده می‌تواند حالاحالاها به حضور فیکس در ترکیب استقلالِ هجومی مرد ایتالیایی مطمئن باشد.

سعید آقایی (سپاهان): همانند بازی با پارس‌جنوبی‌جم نمایش کم‌نقصی داشت و سمت چپ سپاهان را به نقطه قوت و جناح راست حریف را به منطقه‌ای نا امن تبدیل کرد. آقایی ضمن بازی خوبش در خط دفاعی، در کارهای هجومی نیز عملکرد قابل قبولی داشت و توانست پاس‌گلِ گل دوم را برای کی‌روش استنلی ارسال کند تا حسابی مقابل تیم پیشین خود، درخشیده باشد.

مهدی شیری (پرسپولیس): زیاد در رسانه‌ها نیست و شخصیت کاریزماتیکی ندارد اما بی‌تردید از خوب‌های این فصل سرخپوشان تهرانی بوده است. مهدی شیری با پختگی و تاثیرگذاری بالاتر نسبت به لیگ هجدهم به یکی از گزینه‌های اصلی کالدرون تبدیل شده است. او مقابل فولاد نیز پایه‌گذار یکی ۲ ضد حمله خطرناک بود و در امور دفاعی نیز اجازه خودنمایی به مهاجمان سرعتی فولاد را نداد. شیری اگر کمی خوش‌اقبال‌تر بود می‌توانست اولین گل این فصل خود را هم به ثمر برساند اما توپ از یک قدمی‌اش عبور کرد و به بیرون رفت.

هافبک ها:

مهدی ترابی (پرسپولیس): نه فقط به خاطر زدن گل پیروزی‌بخش پرسپولیس و شکستن طلسم گل نشدن پنالتی‌ها، بلکه به خاطر وجود ردپایش روی تک تک حمله‌های تیم پرطرفدار پایتخت باید در ترکیب منتخب هفته قرار می‌گرفت. شماره ۹ پرسپولیس حالا ستاره شماره یک این تیم است. او کیفیت بالای خود را هر هفته نگه می‌دارد و این بار نیز به جز گل سه ‌اش، چند بار هم تیمی‌های خود را در موقعیت گلزنی قرار داد که آنها قدر ندانستند.

وریا غفوری (استقلال): هم گل زد و هم گل ساخت و هم اثبات کرد باید به تیم ملی برگردد. وریا غفوری وقتی به اردوی قبلی تیم ملی دعوت نشد خودش این موضوع را قبول داشت و می‌گفت که کیفیت کارش خوب نبوده است. بعد از این اتفاق او با انگیزه‌ای فوق‌العاده برای بازگشت به تیم ملی تلاش کرد و به ستاره استقلال تبدیل شد. وریا در پست پیستون راست، همه کار انجام می‌دهد و در این هفته نیز مقابل صنعت‌نفت روی چند گل آبی‌پوشان تاثیرگذار بود.

امیرحسین موسی‌زاده (شاهین شهرداری بوشهر): بازیکن ۲۶ ساله و راست‌پای شاهین در این هفته عملکرد بسیار خوبی داشت. او در هر ۲ نیمه پایه‌گذار جدیترین موقعیت‌های شاهین بود که یکی توسط حسین مالکی به گل تبدیل شد و دیگری با بدشانسی از روی خط دور شد. موسی‌زاده با ارسال‌های قطری خود قلب دفاع گل‌گهر را هدف قرار داده بود و با تکرار این مساله نشان داد ارسال این‌گونه پاس‌ها، شگردش به حساب می‌آید.

قائم اسلامی‌خواه (ماشین سازی تبریز): جانشین سامان نریمان‌جهان محروم شده بود. تا دقیقه ۸۵ هم عملکردش چندان مثبت و قابل قبول نبود؛ مانند بقیه هم‌تیمی‌هایش اما به یک باره شد فرشته نجات رسول خطیبی و یکی از بناهای کامبک فوق‌العاده میزبان. اسلامی‌خواه پایه‌گذار هر ۲ گل ماشین‌سازی بود. او با ۲ ارسال عالی و با استفاده از شم گلزنی ادواردو دوس سانتوس و احمدرضا زنده روح، باعث شد تا باخت یک بر صفر در هفت دقیقه به برد ۲ بر یک تبدیل شود.

مهاجمان:

شیخ دیاباته (استقلال): یک گل زد و یک پاس گل داد. حالا در کنار قائدی بهترین گلزن تیم است و در مجموع روی ۵ گل استقلال در این فصل تاثیر مستقیم داشته است که این ۵ گل در همین ۲ هفته اخیر زده شده است. دیاباته با اعتماد به نفس بالایی که از دیدار برابر تراکتور با خود به همراه داشت؛ در برابر صنعت‌نفت یکی از بهترین‌های تیمش بود. با سر گل زد و با پا پاس گل زیبایی را برای مهدی قائدی فراهم کرد. زوج او و قائدی میتواند هر تیمی را وادار به تسلیم کند.

حسین مهربان (شهر خودرو): برای دومین بار در این فصل گل سه امتیازی زد. یک بار در هفته سوم مقابل ماشین‌سازی و این بار در برابر پارس‌جنوبی جم. هر وقت کار یحیی گره بخورد؛ شماره ۱۱ جوانش به داد او میرسد. مهربان چند دقیقه قبل از گل، با یک ارسال عالی از سمت راست، سعید صادقی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه صادقی به بیرون رفت ولی خود او روی صحنه گل بی‌نقص عمل کرد. یک کنترل عالی، برگشت به سمت دروازه و ضربه‌ای غیر قابل مهار به کنج دروازه دخسوس که توانست ورزشگاه امام‌رضا (ع) و هوادارانش را به وجد بیاورد.

سرمربی:

آندره‌آ استراماچونی (استقلال): چارهای جز انتخاب این مرد ایتالیایی نیست. تیم او توانست صنعت‌نفتی را با ۵ گل شکست دهد که در ۹ هفته قبلی فقط چهار گل دریافت کرده بود. استقلالِ استرا بی‌رحم کار می‌کند و چشم‌نواز. آنها برای زدن گل حریص هستند و در دریافت گل، خست به خرج می‌دهند. همین‌ها در کنار هم باعث شده تا این تیم به پنج برد پیاپی در لیگ دست پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در