خیران زنجانی 11میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد کمک کردند


خیران زنجانی 11میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد کمک کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: خیران زنجانی در 6 ماهه نخست امسال بیش از 11 میلیارد ریال در قالب طرح مفتاح الجنه در برنامه‌های اجرایی این نهاد مشارکت کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 104درصد رشد یافته است.

هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح مفتاح الجنه به‌منظور دیدار با مددجویان تحت حمایت به‌خصوص ایتام، محسنین، بیماران صعب‌العلاج و نیازمند و تفقد و دلجویی از آن‌ها با استفاده از ظرفیت خیران و دستگاه‌ها از اولویت‌های کمیته امداد است.

وی به بازدید از هشت هزار و ۱۳۶ مددجوی تحت حمایت زنجانی در قالب طرح مفتاح الجنه اشاره کرد و یادآورشد: ارزش معنوی و بسیار مهم اجرای طرح مفتاح الجنه در کنار کمک خیران به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد دلجویی عاطفی از آن‌ها بوده که با هیچ شاخص مادی قابل ارزیابی نیست.

صفری بابیان اینکه دیدار افراد نیازمند و خانواده ایتام از آموزه‌های دین مبین اسلام و سیره ائمه معصومین (ع) هست، گفت: در این بازدید که به همراه مسئولان استانی، شهرستانی و خیران در سطوح مختلف در قالب طرح مفتاح‌الجنه انجام می‌شود علاوه بر بعد عاطفی و انسانی مسائل و مشکلات مختلف خانوارها با مسئولان مطرح، بررسی و راهکارهایی برای رفع آنها ارایه می‌شود.

وی همچنین تعداد بازدیدهای انجام‌شده با میهمانان و مسئولان خارج از کمیته امداد را چهار هزار و ۵۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: در این بازدیدها بیش از ۸۴۴میلیون تومان کمک نقدی و کالایی به خانواده‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان افزود: این نهاد به‌عنوان متولی امور محرومان جامعه در جهت احیاء سنت علوی و ایجاد فرصت برای بسیاری از مسئولان خیراندیش و نیکوکار که علاقه و زمینه چنین دوستی‌ها و هم‌نشینی‌هایی را دارند طرح مفتاح الجنه را تهیه و اجرا می‌کند تا به‌واسطه آن الفت و دوستی بین محرومان و مسئولان محقق شود.

طرح مفتاح الجنه باهدف تمسک به سیره و رفتار علوی مولای متقیان امام علی(ع) و فراهم کردن فرصت لازم برای خیران نیکوکار جهت رسیدگی و کمک به حال نیازمندان و ایتام تحت حمایت اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...