فورد موستانگ GT500 با دو تیونینگ متفاوت در لاس‌وگاس رونمایی شد


فورد موستانگ GT500 با دو تیونینگ متفاوت در لاس‌وگاس رونمایی شد

شلبی و Roush، نسخه‌های تیونینگ و سفارشی فورد موستانگ جدید، در نمایشگاه SEMA رونمایی کردند.

نمایشگاه SEMA امسال شاهد رونمایی دو فورد موستانگ تقویت‌شده‌ی دو تیونر قدرتمند آمریکایی بود. خودرو نخست از شلبی است و اولین بسته‌ی این تیونر معروف برای موستانگ شلبی GT500 محسوب می‌شود. این خودرو جدید که Dragon Snake نام دارد، به‌طور رسمی به‌عنوان خودرو مفهومی رونمایی شده است و از کیت بدنه‌ی اسپرت و رینگ‌های جدید استفاده می‌کند.

فورد موستانگ GT500 با دو تیونینگ متفاوت در لاس‌وگاس رونمایی شد

تمام قسمت‌های فیبرکربنی شامل کاپوت و اسپویلر عقب از خودروهای مخصوص مسابقات دِرَگ برگرفته شده‌اند و با دیدن آن‌ها به‌سرعت متوجه خواهید شد که این فورد موستانگ GT500 معمولی نیست. در‌حال‌حاضر، شلبی کیت بدنه‌ی پهنی را برای موستانگ جدید عرضه می‌کند و مدنظر خریدارانی قرار دارد که ظاهر استاندارد موستانگ آن‌ها را راضی نمی‌کند. درکنار سایر تغییرات ظاهری، باید به پلاک مخصوص روی داشبورد هم اشاره کرد که شماره‌ی خودرو را نشان می‌دهد. همچنین، پلاکی دیگر روی پیشرانه قرار دارد.

فورد موستانگ GT500 با دو تیونینگ متفاوت در لاس‌وگاس رونمایی شد

تغییرات اعمال‌شده در شلبی جدید فراتر از تغییرات ظاهری است. برای مثال، با نصب سوپرشارژر قوی‌تر قدرت پیشرانه‌ی ۵/۲ لیتری V8 این خودرو از ۷۶۰ اسب‌بخار به ۸۰۰ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده است. گرچه شلبی اطلاعاتی درباره‌ی گشتاور تولیدی پیشرانه‌ی این خودرو ارائه نداده، ازآنجاکه گشتاور استاندارد این خودرو ۸۴۷ نیوتن‌متر است، می‌توان انتظار عدد بیشتری را داشت. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر مدل استاندارد GT500 حدود ۳/۳ ثانیه است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰/۷ ثانیه طی می‌کند؛ پس مدل جدید با‌توجه‌به قدرت بیشتر، حتما می‌تواند زمان بهتری ثبت کند.

فورد موستانگ GT500 با دو تیونینگ متفاوت در لاس‌وگاس رونمایی شد

Dragon Snake از سیستم اگزوز ارتقایافته و سیستم تعلیق تقویت‌شده‌ با فنرها و میل‌ موج‌گیرهای جلو و عقب استفاده می‌کند. تمامی این تغییرات در سیستم تعلیق به‌منظور دستیابی به بیشترین چسبندگی برای سرعت‌گرفتن اعمال شده‌اند. افزون‌براین، شلبی جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی دوکلاچ این خودرو را نیز دستخوش تغییراتی کرده تا با قدرت بیشتر پیشرانه‌ی V8 همخوانی داشته باشد. سایر تغییرات اعمال‌شده در این مدل شامل مبدل کاتالیست اسپرت و کاهش وزن خودرو هستند. هنوز قیمت این مدل اعلام نشده؛ ولی با‌توجه‌به قیمت ۷۰ هزار و ۳۰۰ دلاری GT500 استاندارد، پیش‌بینی می‌شود Dragon Snake قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار داشته باشد.

فورد موستانگ دیگری که در SEMA حضور داشت، محصول شرکت روش (Roush) است که حدود یک ماه پیش تیزرهای مربوط به آن به‌عنوان قوی‌ترین موستانگ سفارشی حال حاضر منتشر شده بود. حالا محصول نهایی با نام جک روش (Jack Roush Edition) مقابل دیدگان افراد حاضر در نمایشگاه قرار دارد. این مدل نه‌تنها قوی‌ترین فورد موستانگ ساخت Roush است؛ بلکه با قدرت ۷۷۵ اسب‌بخاری خود می‌تواند GT500 استاندارد فورد را در سایه‌ی خود قرار دهد.

فورد موستانگ GT500 با دو تیونینگ متفاوت در لاس‌وگاس رونمایی شد

در‌حالی‌که شلبی پیشرانه‌ی ۵/۲ لیتری V8 موستانگ را تقویت کرده بود، Roush ترجیح داده همچنان روی پیشرانه‌ی ۵ لیتری موستانگ GT کار کند. این پیشرانه با نصب سوپرشارژر تقویت شده است. Roush سیستم اگزوز جدیدی نیز برای این خودرو طراحی کرده که خروجی Hشکل آن می‌تواند در چهار حالت مختلف با صداهای متفاوت تنظیم شود. سیستم خنک‌کاری پیشرانه نیز تقویت شده تا دمای موتور پایین نگه داشته شود. سایر بخش‌ها مانند جعبه‌دنده و دیفرانسیل نیز بهینه‌سازی شده است. محصول Roush با قدرت ۷۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۹۰۸ نیوتن‌متر، مدل GT500 را در قدرت و گشتاور شکست می‌دهد.

فورد موستانگ GT500 با دو تیونینگ متفاوت در لاس‌وگاس رونمایی شد

تغییرات موستانگ جک Roush فقط به افزایش قدرت پیشرانه محدود نمی‌شود؛ بلکه سیستم تعلیق مخصوص MagneRide با فنرهای کوتاه‌تر درکنار ترمزهای تقویت‌شده‌ی برمبو نیز روی این خودرو نصب شده‌اند. تغییرات بدنه نیز نصب قطعات آیرودینامیکی R9 Aero نظیر جلوپنجره‌ی جدید با ارتفاع کمتر، اسپویلر جلو، ورودی‌های هوا روی گِل‌گیر، کاپوت جدید با خروجی‌های هوای کاربردی و دیفیوزر عقب را شامل می‌شوند. باله‌ی عقب فیبرکربن این خودرو هم از نوع فعال است و با افزایش سرعت تغییر وضعیت می‌دهد. در انتها باید به سِت رینگ‌های جدید و تودوزی چرم و جیر در این موستانگ اشاره کرد.

فورد موستانگ GT500 با دو تیونینگ متفاوت در لاس‌وگاس رونمایی شد

Roush به مشتریانی که قصد دارند با موستانگ خود مسابقه دهند، بسته‌ای ویژه به‌نام Competition Pack عرضه می‌کند که رینگ‌های سبک‌تر و لاستیک‌هایی با چسبندگی بیشتر و جعبه‌ابزار مخصوص پیست با ابزارهای متفاوت را شامل می‌شود. Roush فقط ۶۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد که ۵۰ دستگاه آن‌ها برای بازار آمریکا و ۱۰ دستگاه دیگر برای سایر نقاط جهان هستند. قیمت فورد موستانگ جک روش ادیشن نیز از GT500 گران‌تر خواهد بود؛ اما هنوز رقم دقیق آن اعلام نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن