پمپئو: لغو تحریم‌های واشنگتن علیه کوبا ضربه به غرور مردم آمریکای لاتین است!


پمپئو: لغو تحریم‌های واشنگتن علیه کوبا ضربه به غرور مردم آمریکای لاتین است!

وزیر خارجه ایالات متحده امروز (شنبه) مدعی شد، رای‌گیری اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از قطعنامه‌ای در پایان دادن به تحریم‌های واشنگتن علیه کوبا ضربه‌ای به غرور مردم آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

پمپئو: لغو تحریم‌های واشنگتن علیه کوبا ضربه به غرور مردم آمریکای لاتین است!
مجمع عمومی سازمان ملل تقریبا به صورت متفق‌القول قطعنامه‌ای را علیه تحریم‌های اقتصادی، مالی و تجاری ایالات متحده در قبال کوبا تصویب کرده است. این سند مورد حمایت ۱۸۷ کشور قرار گرفت در حالیکه اسرائیل و برزیل علیه آن رای داده و کلمبیا و اوکراین رای ممتنع دادند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از برزیل و اسرائیل بابت حمایت از حقوق مردم کوبا سپاسگزار است. تا زمانیکه رژیم کاسترو از سوءمدیریت‌های اقتصادی دست برندارد و مردم کوبا را سرکوب کند، پتانسیل‌های این کشور به رسمیت شناخته نخواهند شد.

کوبا هدف تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته که باعث شده تا این کشور آمریکای لاتین در معرض بحران‌های اقتصادی قرار گیرد. مجمع عمومی سازمان ملل چندین قطعنامه را در مخالفت با این تحریم‌ها وضع کرده و از واشنگتن خواسته تا به محاصره این کشور پایان دهد. اما این تحریم‌ها همچنان بر سر جای خود قرار دارند و در طول سالیان، شدیدتر هم شده‌اند.

واشنگتن و هاوانا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما شرایط بهتری را تجربه کردند، اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده، روابط بین دو کشور دوباره به سردی گرویده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش