ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر


ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر در حالی انتخاب شده که استقلال با توجه به برد پرگل که برابر نفت آبادان به دست آورد، بیشترین بازیکن را در ترکیب جا داده است.

به گزارش "ورزش سه" هفته دهم مسابقات لیگ برتر با پیروزی چهار مدعی و شکست یکی از بالا نشینان پیگیری شد. پرسپولیس در اهواز به یک برد ارزشمند برابر فولاد دست یافت و با یک گل شاگردان جواد نکونام را شکست داد. استقلال تهران نیز با درهم کوبیدن نفت آبادان در ورزشگاه آزادی به پرگل ترین برد هفته دست یافت. آبی پوشان پنج گل وارد دروازه حریف جنوبی خود کردند تا چهار بازیکن را به تیم هفته فرستاده باشند.


و اما سپاهان برنده حساس ترین دیدار هفته بود. این تیم در خانه با دو گل تراکتور را شکست داد تا صدر جدول را در اختیار داشته باشد. شهر خودرو نیز بعد از تساوی تلخ برابر سایپا، در خانه با یک گل پارس‌جنوبی‌جم را شکست داد و تا رده دوم جدول بالا آمد.


در چهار بازی دیگر هفته، پیکان با برتری مقابل سایپا دربی خودروسازان را به نفع خود به پایان برد. ماشین سازی تبریز در خانه بازی باخته مقابل ذوب آهن را در دقایق آخر با برد عوض کرد تا ۱۲ امتیازی شود‌. دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی و هم‌چنین گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید تا پرونده هفته دهم اینگونه بسته شود.

تیم منتخب هفته به شرح زیر است:


دروازه‌بان:


شهاب گردان (فولاد خوزستان)


علی‌رغم اینکه تیم فولاد در این بازی شکست خورد اما شهاب گردان مانع از سنگین تر شدن باخت تیمش شد. او در همان نیمه اول دو توپ خوب از مهاجمان پرسپولیس گرفت تا در تیم هفته باشد. در صحنه اول، تیم مهمان از یک ضد حمله صاحب موقعیت خطرناک شد. وحید امیری در داخل محوطه جریمه فرصت خوبی را به دست آورد و می توانست با پای چپ گل دوم را وارد دروازه فولاد کند که واکنش به موقع گردان مانع از آن شد. چند دقیقه بعد نیز باز هم در یک ضد حمله علی علیپور تا محوطه شش قدم پیش رفت و شوت خود را به سمت دروازه شلیک کرد و گلر فولاد با واکنشی عالی آن را به کرنر فرستاد تا تیمش را در بازی نگه دارد.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر


مدافعان:


وریا غفوری (استقلال)

وریا غفوری که در دیدارهای اخیرشان به دوران اوج خود بازگشته و فوق‌العاده کار کرده، این هفته هم بیشترین نقش را در جریان برتری استقلال داشت؛ او نه تنها در کارهای دفاعی اجازه کار به وینگرهای صنعت نفت را نداد، بلکه با فرارهای سریع خود از سمت راست زمین بیشترین نقش را در حملات آبی‌ها ایفا کرد؛ وریا غفوری در کنار موقعیت‌های زیادی که خلق کرد، پاس گل دوم تیمش را به زیبایی با یک ارسال برای شیخ دیاباته فرستاد و گل چهارم استقلال را نیز با یک ضربه ایستگاهی استثنایی به ثمر رساند؛ البته او یک بار هم با شوت پُرقدرت تیرک عمودی دروازه صنعت نفت را به لرزه درآورد که توپ تبدیل به گل نشد.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

مهران موسوی (پیکان)

یکی از خطوط بد دفاعی لیگ نوزدهم حالا در دو بازی پیاپی گلی دریافت نکرده و به ۴ امتیاز مهم رسیده است. مهران موسوی بازیکن جوان پیکان که بازوبند کاپیتانی را هم نیز بر بازو می بندد یکی از درخشان‌ترین بازیکنان حسین فرکی بوده است. او در بازی با سایپا توانست به خوبی خط دفاعی تیمش را رهبری و اکثر فرصت های به دست آمده برای شاگردان ابراهیم صادقی را به همراه دیگر یاران خود خنثی کند. حالا او همراه با تیمش در سه بازی اخیر ۷ امتیاز به دست آورده تا از انتهای جدول فاصله بگیرند. یکی از دلایل استحکام خط دفاعی پیکان را باید بازگشت موسوی به قلب دفاع این تیم بدانیم. مسئله‌ای که کادر فنی پیکان آن را تایید می‌کند.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

محمد دانشگر (استقلال)

یک سال قبل در چنین روزهایی محمد دانشگر به دنبال فرار از روزهای سخت شروع کار در استقلال بود و حالا با درخشش در ترکیب آبی ها تبدیل به مهره ای بی جانشین برای استراماچونی در خط دفاعی شده است؛ بازیکنی که در دفاع موفق است، با حمل توپ بالای خود به حملات کمک می کند و البته گلزن و خطرناک در محوطه جریمه حاضر می شود. مانند استفاده از یک اشتباه سالاری در هفته دهم لیگ برتر برای گلزنی.


دانشگر در دیدار با نفت آبادان روز بسیار خوبی در خط دفاعی آبی ها داشت و در شروع مسابقه نیز گلزنی کرد تا نشان دهد امسال می خواهد روزهای متفاوتی در ترکیب دفاعی استقلال داشته باشد.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

سعید آقایی (سپاهان)

دفاع چپ سابق تیم تراکتور حالا یکی از بازیکنان باسابقه تیم سپاهان محسوب می‌شود. او این هفته در برابر تیم سابقش درخشش فوق العاده ای داشت و با یک پاس گل تماشایی، این نمایش را تکمیل کرد. آقایی با شعاع حرکتی بالا در سمت چپ خط دفاعی سپاهان نقش آفرینی کرد و روز خوبی را پشت سر گذاشت. آقایی در دفاع توانست مهدی تیکدری مدافع خوش تکنیک تراکتور را مهار کند و در حمله نیز درخشان ظاهر شد. سانتر او که روی سر کی روش نشست و تبدیل به گل شد، به نوعی تیر خلاص به تراکتورِ دنیزلی بود.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر


هافبک‌ها:


مهدی ترابی(پرسپولیس)

بدون تردید اگر درخشش او در بازی‌های این فصل نبود، پرسپولیس نمی‌توانست تا به امروز روند امتیازگیری‌اش را پا به پای مدعیان ادامه دهد؛ مهدی ترابی در دیدار این هفته که پرسپولیس به دنبال خروج از بحران و کسب سه امتیاز دشوار در اهواز بود، برخلاف علی علیپور توانست پنالتی خود را مقابل فولاد تبدیل به گل کند تا قرمزها را به برد ارزشمندی برساند؛ ترابی با 30 پاس موفق، 3 پاس کلیدی، 5 سانتر دقیق، یک برتری در نبردهای هوایی، یک بار گرفتن توپ و یک تکل موفق ستاره پرسپولیس در جدال با فولاد بود؛ ترابی با حرکات تکنیکی خود بارها مدافعان فولاد را آزار داد و اگر دقت مهدی شیری بود، او علاوه بر گل یک پاس گل نیز در این بازی به نام خود ثبت می‌کرد.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

حسین مهربان (شهر خودرو)

هافبک جوان شهر خودرو عصای دست یحیی گل محمدی برای رسیدن به رده دوم جدول بود. بازی این تیم برابر پارس جنوبی جم به دلیل لایه‌های دفاعی مهمان از پیچیدگی خاصی برخوردار بود و به همین دلیل در نیمه دوم نماینده مشهد به استفاده از توپ های بلند و سانتر ارسالی از جناح چپ و راست رو آورد. در یکی از این صحنه ها سعید صادقی توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد و حسین مهربان با یک کنترل توپ و چرخش زیبا توپ را به کنج دروازه پارس فرستاد تا گل قشنگی ثبت شود. این بازیکن علاوه بر گلی که به ثمر رساند چند موقعیت نیز برای دیگر یارانش به وجود آورد که با بی دقتی آن‌ها از بین رفت.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

بابک مرادی (ماشین سازی)

مهاجم شمالی تیم ماشین سازی در پست تخصصی خود درخشش ویژه ای را از خود به نمایش گذاشت و باوجود این که گلی نزد و پاس گل هم نداد، بهترین بازیکن تیمش در مقابل ذوب آهن بود. او که برخلاف بازی های دیگر، در پست تخصصی اش در خط حمله به کار گرفته شد در طول 90 دقیقه تلاش بسیار زیادی انجام داد و نقش پررنگی در پیروزی ماشین سازان داشت. مرادی که دومین سال بازی در لیگ برتر را سپری می‌کند، به نوعی آچار فرانسه تیم رسول خطیبی است و باید دید سرانجام گلزنی را چه زمانی آغاز خواهد کرد.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

سجاد شهباززاده (سپاهان)

مهاجم سابق استقلال که تا آستانه پوشیدن پیراهن تراکتور نیز پیش رفت، در تقابل با این تیم درخشش قابل توجهی داشت و یک گل هم به ثمر رساند. او گل اول سپاهان را در نیمه اول زد و در دیگر دقایق نیز پرتلاش ظاهر شد. او باوجود این که بیشتر در زمین حریف حضور داشت، توانست درصد پاس صحیح بالایی را ثبت و همچنین به حفظ توپ شاگردان قلعه نویی کمک کند. شهباززاده همچنین به نوعی نقش مهاجم سایه را نیز ایفا می کرد و باعث می شد تا مدافعان تراکتور برای یارگیری گمراه شوند. در مجموع وی یکی از بهترین های سپاهان در این بازی بسیار حساس بود.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر


مهاجم:


شیخ دیاباته (استقلال)

برای دومین هفته متوالی بازی را در ترکیب استقلال آغاز کرد و برای دومین هفته متوالی موفق به گلزنی شد. دیاباته که از دیدار با تراکتور روزهای خوب خود را آغاز کرده بود، در دیدار با نفت آبادان با ضربه سر موفق به گلزنی شد تا حالا طعم گلزنی با سر را نیز با پیراهن استقلال چشیده باشد.


او در کنار مهدی قائدی یک زوج فوق العاده را تشکیل داده و برابر نفت آبادان بدشانس بود که داور مسابقه دو پنالتی انجام شده روی او را اعلام نکرد تا به این ترتیب گلزنی، مهم ترین دستاورد او در این دیدار باشد.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

مهدی قائدی (استقلال)

شماره 10 استقلالی ها هفته به هفته بهتر می شود و در دیدار با نفت آبادان نیز روز بسیار خوبی را داشت. قائدی که البته نزدیک به 60 دقیقه برای استقلال به میدان رفت، در کنار نمایش خوب و کم اشتباه در اکثر دقایق حضور خود موفق شد برای استقلالی ها گلزنی کند؛ گلزنی با یک ضربه از راه دور و با پای غیر تخصصی که به اندازه ای ناگهانی بود که سالاری فرصتی برای درخشش پیدا نکرد.


قائدی امسال بهترین روزهای خود را در استقلال سپری می کند و حالا با دیاباته در نوک خط حمله و با 8 گل زده، یکی از بهترین زوج های لیگ را تشکیل داده است.

ترکیب در تسخیر استقلال، سپاهان و پرسپولیس/ تیم منتخب هفته دهم لیگ برتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش