مهم‌ترین رویدادهای خبری البرز در هفته‌ای که گذشت


مهم‌ترین رویدادهای خبری البرز در هفته‌ای که گذشت

کرج - ایرنا – درمان رایگان نیازمندان در کرج، ساخت 105 کلاس درس در فردیس، راه اندازی 2 مرکز تحقیقات و اکو کاردیو گرافی گاما اسکن در کرج، رفع مشکل اشتغال 550 نفر، آزادی یک هزار و 300 زندانی با کمک زوج خیر، تقدیر وزیر کشور از عملکرد استاندار، رونمایی از سه طرح فناورانه در پژوهشگاه مواد و انرژی ایران و رفع مشکلات مالی بزرگراه شهید همت از مهم‌ترین...

تیم های پزشکی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز هفته گذشته برای درمان بیماران نیازمندان به محله های محروم این استان رفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: در اجرای این حرکت جهادی به ۳۸۵ بیماز نیازمند در مسجد آل عبا (ع ) کرج خدمات پزشکی عمومی، چشم‌پزشکی، دندانپزشکی، روان‌پزشکی و ارتوپدی ارائه شد.

محمد محمدی فرد افزود: خوشه‌های خیرین کمیته امداد امام (ره) البرز در زمینه‌های مسکن، درمانی، فرهنگی ورزشی، حقوقی، ورزشی، اشتغال و معیشت مشغول فعال هستند و در این بخش پیام اصلی ما به مردم نیکوکار این است که مشارکت در امور نیکوکاری فقط نقدی نیست هر شهروند علاقه‌مند به مشارکت در رفع فقر و محرومیت از جامعه می‌تواند با توجه به تخصص خود به نیازمندان خدمت کند.

صدور حکم کیفرخواست کلاهبردار ۱۰۰ میلیارد تومانی در فردیس

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس گفت: کیفر خواست برای متهم ۱۰۰ میلیارد تومانی فروش خودرو در این شهرستان صادر شد.

حسن جهانشاهلو افزود: این متهم در قالب پیش فروش خودرو بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از متقاضیان دریافت کرده بود.

وی اظهار داشت: این پرونده بیش از ۱۰۰ شاکی دارد و اکنون متهم این پرونده متواری است.

آزادی نوجوان ۱۷ ساله البرزی از دست آدم ربایان

پلیس آگاهی استان البرز در عملیاتی نوجوان ۱۷ ساله را از دست آدم ربایان آزاد کرد و ۲ نفر عامل گروگانگیری را به دام انداخت.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار داشت: در پی اعلام دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره آدم ربایی در منطقه باغستان کرج رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرارگرفت.

طی بررسی های اولیه مشخص شد که نوجوان ۱۷ ساله چند روز پیش درساعت اولیه صبح به منظور کار از منزل خارج شده که پس از چند ساعت افرادی با خانواده وی تماس گرفته و با تهدید آسیب رساندن به وی درخواست ۷۰ میلیون تومان را دارند.

ساخت ۱۰۵ کلاس درس در فردیس

معاون پشتیبانی و توسعه اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس گفت: اکنون ساخت ۱۰۵ کلاس درس در شهرستان فردیس در دست اقدام است.

منصور منصوربخت افزود: این کلاس ها در قالب ۹ مدرسه در مناطق وحدت، سرحدآباد، شهرک ناز، شهدای راه آهن، بعثت و مشکین دشت در دست ساخت است.

گنجایش این مدارس حدود چهارهزار دانش آموز است.

اهدای ۶ خانه برای مدرسه سازی در البرز

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: افراد نیکوکار در این استان ۶ واحد مسکونی خود را برای مدرسه سازی و تامین فضای اهدا کردند.

حسن مهرانی اظهار داشت: این واحدهای مسکونی به ارزش حدود ۵۰ میلیارد ریال دراختیار مجمع خیرین مدرسه ساز البرز قرار گرفته است.

وی بیان داشت: این واحدهای برای تامین هزینه های ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار توسط مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز فروخته خواهد شد.

بیماران مزمن زیر چتر حمایتی بیمه سلامت

سازمان بیمه سلامت کشور افراد مبتلا به پنج نوع بیماری مزمن را زیر پوشش بیمه‌ای خود قرار داد.

محمد میرزایی عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت کشور اظهار کرد: بیماران مزمن شامل سرطانی‌ها، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی از جمله بیماری‌های مزمن برای حمایت بیمه‌ای شناخته شده اند.

وی اظهار داشت: طرح حمایت بیمه ای از بیماران مزمن تاکنون در استان‌های کرمان، البرز، همدان و تهران اجرایی شده که تا پایان سال‌جاری در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

میرزایی گفت: این بیماران در منزل تحت پوشش بیمه ای و مراقبت ویژه قرار می گیرند.

رونمایی نماد نخستین پارلمان اولیا کشور در البرز

نماد نخستین پارلمان اولیا کشور با رویکرد خرد جمعی و هم افزایی در آموزش و پرورش استان البرز رونمایی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: ایجاد ظرفیت و توانایی بهره‌گیری از خرد جمعی، هم افزایی افکار و ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات اولیا ، جمع بندی انتظارات اولیا از آموزش و پرورش و تصمیم گیری از جمله اهداف پارلمان اولیا در البرز را تشکیل می دهد.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: این پارلمان در تقویت ارتباط خانه و مدرسه، هم سویی روش های تربیتی خانه و مدرسه، نقش مشارکتی اولیا در سطوح مختلف تصمیم گیری و ارتباطی اولیا با مدیران از مدرسه، منطقه و اداره کل و نظارت، پیگیری و مطالبه گری اولیا نقش دارد.

پارلمان اولیا در راستای ارتباط مستمر از طریق تشکیلات داوطلبانه به دلیل ایجاد ساختار مناسب ارتباطی می تواند برای بهره گیری از ظرفیت های بی بدیل اولیا دانش آموزان موثر باشد.

بازتوانی ۹۶۲ معتاد در البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۶۲ معتاد پس از درمان از طریق مراکز توانمندسازی و اشتغال بهزیستی این استان بازتوان و بازگشت سالم به جامعه داشتند.

اسدالله حیدری افزود: این معتادان طی دوره های سه تا ۶ ماه ضمن دریافت تمام خدمات مددکاری، روانشناسی، ایجاد اشتغال پایدار با بیمه و ارجاع به مراکز فنی و حرفه‌ای برای کسب مهارت‌های فنی توانستند سالم به شرایط اجتماعی جامعه بازگردند.

آزادسازی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد البرز از محل موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اجرای مرحله دوم آزادسازی جرایم غیرعمد از محل موقوفات و کمک خیرین در این استان، گفت در این مرحله ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد آزاد می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مرحله در ۲ فاز انجام می‌شود که فاز اول در روز ۹ ربیع الاول همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و فاز دوم در روز ۱۷ ربیع الاول انجام می شود.

مرحله اول اجرای این طرح همزمان با روز عید سعید غدیرخم انجام و ۱۴ زندانی آزاد شدند.

راه اندازی ۲ مرکز تحقیقات و اکو کاردیو گرافی گاما اسکن در کرج

۲ مرکز تحقیقات قلب و عروق و اکوکاردیو گرافی و گاما اسکن که از مجهزترین و پیشرفته ترین دستگاه های گاما در جهان است در بیمارستان شهید رجایی کرج گشایش یافت.

دکتر حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز درحاشیه افتتاح مرکزتحقیقات قلب و عروق و همچنین بخش های اکوکاردیوگرافی و گاما اسکن بیمارستان شهید رجایی کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دربیمارستان شهید رجایی که مرکز قلب و نورولوژی البرز به شمار می رود امروز همزمان ۲ پروژه مهم افتتاح شد.

مرکز پزشکی هسته ای با دستگاه پیشرفته که در گذشته خدمات در این حوزه وجود داشت اما دستگاه آن فرسوده و قدیمی شده بود و اکنون دستگاه گاما اسکن پیشرفته جایگزین آن شده است.

دستگاه گاما اسکن بیمارستان شهید رجایی کرج دارای آخرین فناوری پزشکی هستهای دنیا بوده که با اخذ مجوز انرژی هسته ای در روزهای آینده فعالیت آن آغاز خواهد شد.

رفع مشکل اشتغال ۵۵۰ نفر در البرز

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز با بررسی مشکلات ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی ، موانع اشتغال ۵۵۰ کارگر را برطرف کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز روزیکشنبه در پنجاه و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع مواتع تولید استان البرز گفت: مشکلات این ۱۰ واحد تولیدی که در زمینه های مختلف، تجهیزات برقی، سموم کشاورزی، فوم پلی اتیلن، بازیافت پت، کیسه پلی پروپیلن، چرم مصنوعی، لبنیات، انواع پوشش های داخلی خودرو، دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی و همچنین قطعات خوددرو فعالیت داشتند مورد بررسی قرار گرفت.

جهانگیرشاهمرادی افزود: مساعدت های بانکی، تسهیلاتی و همچنین تقاضای همکاری از سوی شرکت های خدماتی گاز و پخش فرآورده های نفتی استان البرز از مشکلات بیان شده ازسوی این واحدهای تولیدی بوده است

نواخته‌شدن زنگ استکبارستیزی در مدارس البرز

زنگ ملی استکبار ستیزی در مدارس استان البرز با شعار مرگ بر آمریکا ، راه امام و شهدا ادامه دارد، نواخته شد.

۱۳ آبان یکی از روزهای مهم در تاریخ معاصر ایران است که هر ساله دانش آموزان البرزی همانند سایر دانش آموزان کشور با فرارسیدن این روز در مراسم صبحگاهی اقدام به سردادن شعارهای انقلابی می کنند و بار دیگر با امام ، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.

در این روز تاریخی دانش آموزان البرز نیز برنامه های مختلفی برای محکوم کردن اقدامات ضد حقوق بشری مستکبران علیه ملت ایران چون سرود، شعر اجرا می کنند و شعارهای کوبنده در زمینه انزجار از استکبار جهانی را به نمایش می گذارند.

طنین فریاد مرگ برآمریکا در آسمان البرز

همزمان با ایران اسلامی ،فریاد مرگ بر آمریکا قشرهای مختلف مردم استان البرز در آسمان این استان طنین انداز شد، شعاری که بیانگر مظلومیت ملت ایران و سال ها ظلم و ستم استکبار جهانی به ایرانیان و دیگر جوامع بشری است .

دانش آموزان، مردم و مسوولان استان البرز در یوم الله ۱۳ آبان با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و سردادن شعارهای انقلابی و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

نسل چهارم انقلاب امروز با فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا به میدان آمد تا به دشمنان اسلام بفهماند که ایرانی همیشه در صحنه بوده و مطیع امر ولایت است.

دانش آموزان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین انقلابی شعار مرگ بر آمریکا را محکم تر از همیشه سر دادند.

راهپیمایان شهرکرج از میدان توحید این شهر به سمت مصلای امام خمینی (ره)کرج به حرکت درآمدند.

آغاز طرح ضربتی برخورد با خودروهای آلاینده البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از آغاز اجرای طرح ضربتی برخورد قانونی با خودروها و موتورسیکلت های آلاینده صوتی و دودزا در این استان خبر داد.

سرهنگ غلامعلی شرق اظهار داشت: با توجه به فصل زمستان و افزایش آلودگی هاکه سبب وارونگی هوا می شود، این طرح به صورت ویژه در شهرستان های این استان اجرایی شده است.

خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی در اجرای این طرح اعمال قانون می شوند.

انجام ۲ هزار و ۸۷۰ ماموریت توسط اورژانس البرز

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد که در هفته‌ای که گذشت بیش از ۲ هزار و ۸۷۰ ماموریت اورژانسی توسط نیروهای امدادی اورژانس البرز انجام شد.

دکتر مهرداد بابایی با بیان اینکه در این مدت مرکز اورژانس ۹ هزار و ۵۳ تماس تلفنی پاسخگو بود افزود: ۳۱۵ مورد امدادرسانی به حوادث ترافیکی و ۲ هزار و۵۵۹ ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومان حوادث غیرترافیکی صورت گرفت.

با انجام این ماموریتها تعداد یک هزار و ۱۱۷ بیمار به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس البرز اعزام و یک‌هزار و ۲۴۹ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

آزادی یک هزار و ۳۰۰ زندانی با کمک زوج خیر البرزی

زوج نیکوکار البرزی در حرکتی ارزشمند و خداپسندانه طی سال جاری با پرداخت دیه یک هزار و ۳۰۰ زندانی را در استان البرز آزاد کردند.

این زندانیان به دلیل جرائم مالی در مناطق مختلف استان البرز به دلیل بدهی های مختلف مدت زیادی در زندان بودند که به همت زوج نیکوکار «ر. ف» و همسرش سیده «م. ح» آزاد شدند.

این زوج نیکوکار طی این مدت سه زندانی که حکم اعدام برای آنها صادر شده بود را با رضایت شاکی و پرداخت دیه از اعدام رهایی دادند.

یازده هفته بدون شکست گل ریحان البرز

هفته یازدهم رقابت های لیگ دسته یک کشور در حالی برگزار شد که تیم های گل ریحان البرز و نود ارومیه یکی از حساس ترین دیدارهای این هفته را برگزار کردند.

در ادامه رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور، عصر دوشنبه ورزشگاه انقلاب کرج میزبان تیم های صدر نشین جدول،، نود ارومیه و گل ریحان البرز بود.

این دیدار در حالی برگزار شد که تیم نود در پایان هفته دهم این دوره از رقابت ها در مکان دوم و گل ریحان در مکان چهارم جدول قرار داشتند.

گل ریحانی ها در ۱۰ بازی گذشته عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند و توانستند بدون شکست ادامه دهند.

بررسی طرح های توسعه سرمایه گذاری البرز

کارگروه تخصصی سرمایه گذاری البرز طی نشستی ۲طرح توسعه بسترهای تخصصی سرمایه گذاری را در این استان مورد بررسی قرار داد.

معاون اقتصادی استانداری البرز گفت: این طرح ها شامل ایجاد و احداث شهرک خصوصی کیهانی صنعت، طرح توسعه شرکت تولیدی- دارویی سیناژن با هدف تولید داروهای ضروری کشور هستند.

جهانگیرشاهمرادی ادامه داد : باید پس از ارائه نظرات کارشناسی در زمینه احداث شهرک خصوصی کیهانی صنعت با توجه به قوانین و مقررات موجود از طریق کمیسیون ماده ۲۱ اقدامات لازم صورت گیرد.

تقدیر وزیر کشور از عملکرد استاندار البرز

وزیر کشور با ارسال نامه ای از اقدامات و عملکرد عزیزاله شهبازی استاندار البرز قدردانی کرد.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور از استاندار البرز برای پیشرفت در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور و عملکرد وی در راستای اسناد بالادستی در استان البرز و قرار گرفتن این استان در زمره استان‌های برتر کشور قدردانی کرد.

بر اساس آمار موجود شهبازی در مدت مسوولیت خود تلاش میدانی برای توسعه زیرساخت ها و نظارت و مدیریت شرایط اقتصادی البرز داشت و به عنوان استان معین در حادثه سیل فروردین ماه امسال در شهرستان باوی استان خوزستان اقدامات قابل توجهی انجام داد به طوری که قدرشناسی مردم این خطه خونگرم را از اقدامات دولت و استان البرز برانگیخت.

رونمایی از سه طرح فناورانه در پژوهشگاه مواد و انرژی ایران

سه طرح فناورانه پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در مشکین دشت استان البرز روز سه شنبه با حضور دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی کشور در آیین رونمایی از این طرح ها گفت: این طرح ها شامل طرح فناورانه « ذره روب صوتی» در زمینه زدایش و سیلان ذرات اندازه میکرو با کاربردهای صنعتی ، طرح فناورانه « تولید دانش فنی و تجاری سازی ساخت پوشش سد حرارتی نانو ساختار بر پایه ysz» و طرح فناورانه« تولید نیمه صنعتی ترکیب کلسیم منیزیم استات(CMA) به عنوان یخ زدای دوستدار محیط زیست » است.

دکتر علیرضا خاوندی افزود: این طرح ها که ارزان تر از مشابه خارجی بوده به مرحله تجاری سازی رسیده و برای فروش قرارداد با شرکت های تولید انبوه منعقد شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی البرز دانشجویان عراقی جذب می‌کند

تفاهم‌نامه جذب دانشجویان عراقی دردانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در نشست مشترک رئیس این دانشگاه و نماینده شرکت مرکریان اقلیم کردستان عراق منعقد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در این نشست با تبیین توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و افتخارات علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری واحد کرج، آمادگی این دانشگاه برای تعامل در زمینه پذیرش دانشجو از کشورهای منطقه به‌خصوص کشورهای همسایه و مسلمان را اعلام کرد.

محمدحسن برهانی فر گسترش تعاملات دانشگاهی دانشگاه آزاد واحد کرج با سایر کشورهای منطقه و جهان را یکی از سیاست‌های این دانشگاه عنوان کرد افزود: واحد کرج با داشتن توانمندی‌های علمی و ظرفیت‌های گوناگون آموزشی، آمادگی کامل به منظور جذب دانشجویان خارجی، ارائه خدمات علمی، آموزشی و مراودات علمی و پژوهشی با سایر کشورها دارد.

۴۰ میلیون یورو بین دانشگاه‌های کشور توزیع می‌شود

قائم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها طی چند سال گذشته از لحاظ تجهیزات و امکانات وضعیت مناسبی نداشته که ۴۰ میلیون یورو برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی و غیره بین آنها توزیع می شود.

عبدالرضا باقری در نشست مدیران، فناوران و پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در مشکین دشت استان البرز افزود: با توزیع این اعتبار ارزی گام موثری در زمینه خرید تجهیزات مورد نیاز دانشگاه ها برداشته خواهد شد.

رفع مشکلات مالی بزرگراه شهید همت

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی البرز گفت: مشکلات مالی پروژه ادامه بزرگراه شهید همت برطرف شد.

جعفر قزوینیان بدون اشاره به میزان اعتبار تخصیصی این پروژه افزود: در عین حال تملکات به عنوان مشکل دوم این پروژه هنوز به طور کامل مرتفع نشده است.

وی ادامه داد: مجری مستقیم پروژه بزرگراه شهید همت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.

قزوینیان گفت: مجری این پروژه آخر آبان ماه جاری را برای افتتاح یک لاین این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

امام جمعه کرج: گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای مستکبران را به تلاطم انداخت

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای توسط دولت گفت: این گام خوب برداشته شد و جبهه استکباری را به تلاطم انداخت.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: پس از برداشتن این گام، مستکبران به حرف‌های بی‌ربط روی آوردند که نشان داد هر چند مسیر ایستادن مقابل دشمن دیر، اما درست انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه مستکبران حرکت‌های عزتمندانه را تحمل نمی کنند، تصریح کرد: باید با قاطعیت تمام در مقابل آنها ایستاد و تا حصول نتیجه از منافع ملت دفاع کرد.

وی ادامه داد: در این شرایط باید تولید داخلی را رونق داد و با واردات کالاهایی که توان تولید داخلی آنها وجود دارد مبارزه کرد و مصرف کالاهای خارجی ضد ارزش تلقی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم