دلار به بالاترین سطح 3 هفته اخیر رسید / بدترین عملکرد هفتگی طلا در 3 سال گذشته


دلار به بالاترین سطح 3 هفته اخیر رسید / بدترین عملکرد هفتگی طلا در 3 سال گذشته

با افزایش خوش‌بینی‌ها به پایان جنگ تجاری و لغو برخی تعرفه‌ها که البته شب گذشته ترامپ آن را تکذیب کرد، شاخص دلار در هفته ابتدایی نوامبر 2019 با رشد 1٫2 درصدی مواجه شد. قیمت جهانی طلا اما 3٫4 درصد افت کرد. نوشته دلار به بالاترین سطح 3 هفته اخیر رسید / بدترین عملکرد هفتگی طلا در 3 سال گذشته اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

تحت تاثیر اخبار منتشرشده در روز پنج‌شنبه مبنی بر توافق چین و ایالات متحده آمریکا برای لغو برخی از تعرفه‌ها، دلار رشد کرد و یورو به پایین‌ترین سطح سه هفته گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در فاز اول توافق تجاری، منابع نزدیک به مقامات هر دو کشور اعلام کردند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده و قرار است تعرفه‌های وضع‌شده کاهش یابند.

این خوش‌بینی‌ها موجب رشد دلار در معاملات روز جمعه شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد شاخص دلار در هفته‌ای که گذشت ۱٫۲۰ درصد رشد کرده است.

نمودار زیر روند هفتگی شاخص دلار را در هفته اول نوامبر نشان می‌دهد:

طلا در هفته ابتدایی نوامبر ۱٫۲۰ درصد رشد کرد.

در آخرین روز از معاملات هفتگی (روز جمعه) شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای دیگر اندازه‌گیری می‌کند، در بالاترین سطح سه هفته اخیر یعنی ۹۸٫۳۹ دلار قرار گرفت.

روز جمعه اما رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تصمیمی برای کاهش تعرفه بر کالاهای چینی ندارد.

بر اساس پیش‌بینی‌های تحلیلگران در بانک آمریکایی مریل لینچ، انتظار می‌رود با پشت سر گذاشتن تنش‌های تجاری و بهبود اقتصاد جهانی، ارزش دلار در سال آینده به‌تدریج تضعیف شود.

در عین حال، انتظار می‌رود فدرال‌رزرو تا پایان سال میلادی یک بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد. این روند نیز می‌تواند به کاهش ارزش دلار بینجامد.

خوش‌بینی‌ها به کاهش عدم قطعیت، افت ارزش دارایی‌های امن را به‌دنبال داشت.

قیمت طلا که موفق شده بود بار دیگر به سطح هزار و پانصد دلار بازگردد، بدترین عملکرد هفتگی خود را در سه سال گذشته به ثبت رساند و در هفته ابتدایی نوامبر با افت ۳٫۴ درصدی مواجه شد.

این در حالی است که عدم قطعیت ناشی از جنگ تجاری، از ابتدای سال جاری تاکنون رشدی ۱۴ درصدی را برای طلا رقم زده است.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت جهانی طلا را در هفته گذشته نشان می‌دهد:

طلا بدترین عملکرد هفتگی خود را طی سه سال گذشته ثبت کرد.

علاوه بر جنگ تجاری، اتخاذ سیاست‌های انقباضی از سوی بانک‌های مرکزی سراسر جهان، از دیگر عوامل رشد فلز زرد در سال ۲۰۱۹ بوده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید