رزمایش مقابله با عملیات بیوتروریسم در شهرکرد برگزار شد


رزمایش مقابله با عملیات بیوتروریسم در شهرکرد برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- رزمایش مقابله با بیوتروریسم در زمینه مبارزه با عرضه خارج از شبکه سموم دفع آفات نباتی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رزمایش با هماهنگی دستگاه‌های عضو پدافند غیرعامل برگزار شد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این رزمایش با هدف سنجش سطح آمادگی نیروها در مقابله با تهدیدات بیوتروریسم در زمینه مبارزه با عرضه خارج از شبکه سموم دفع آفات نباتی در بخش کشاورزی برگزار شد.

حمید قنبری تصریح کرد: بیوتروریسم از مواردی است که در شرایط حاضر توسط دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی استفاده می‌شود و در این زمینه نیازبه آمادگی کامل دارد.

وی، مهمترین راه پیشگیری و مقابله با تروریسم و بیوتروریسم را آموزش و اطلاع رسانی دانست و گفت: این رزمایش نمایانگر حمایت استان از چنین فعالیت‌هایی است و تمهیدات لازم برای مقابله با چنین تهدیداتی را فراهم می‌کنند.

قنبری گفت:این سناریو با اهداف آشنایی با تهدیدات جنگ نوین بیوتروریسم و روش‌های مقابله با آن در راستای ارتقاء سطح دانش و آمادگی کارکنان و اقدامات مقابله ای در مواجهه با اینگونه حوادث در مراکز عرضه سموم دفع آفات نباتی استان تدارک دیده شده است.

بیوتروریسم، بهره‌گیری از عوامل زیستی مختلف به ‌منظور ایجاد ترس و وحشت و استفاده از عوامل بیولوژیک از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و فرآورده‌های آن‌ ها در جهت اهداف خصمانه است و به عبارتی دیگر بیوتروریسم سوء استفاده از عوامل باکتریایی، ویروسی، انگلی یا فرآورده‌های آن‌ها به ‌منظور ارعاب یا هلاکت انسان‌هابیوتروریسم پزشکی یا آلودگی و نابودی گیاهان یا دام‌ها بیوتروریسم کشاورزی است.

به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری با داشتن ۶۶ هزار بهره‌برداری در بخش کشاورزی، سالانه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی، دامی، شیلات و عسل تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)