بازتاب انتخاب ایرنا به ریاست اوآنا در رسانه های آسیا و اقیانوسیه


بازتاب انتخاب ایرنا به ریاست اوآنا در رسانه های آسیا و اقیانوسیه

پکن- ایرنا- رسانه های منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب ایرنا به عنوان رییس بعدی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه موسوم به «اوآنا» را به طور گسترده بازتاب دادند.

به گزارش ایرنا، ویتنام پلاس روز شنبه در گزارشی در این باره نوشت: میزبانی هجدهمین اجلاس مجمع عمومی خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سپرده شده است.

این گزارش می افزاید خبرگزاری وفا از فلسطین نیز در اجلاس هفدهم مجمع در کره جنوبی که روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد به عنوان عضو جدید ناظر انتخاب شد.

بنا به این گزارش در جریان تصمیم گیری های مهم، اعضای اوآنا به میزبانی و ریاست ایرنا برای دوره هجدهم ریاست بر این اتحادیه رای مثبت و موافق دادند.

«دیلی آسیاناژ» از دیگر رسانه های آسیا هم در گزارشی اورده است که اعضای این سازمان ضمن انتخاب خبرگزاری جمهوری اسلامی برای ریاست دوره هجدهم مجمع عمومی اوآنا درباره راه های توسعه فعالیت های رسانه ای و مساعدت به رشد رصنعت رسانه نیز با یکدیگر رایزنی کردند.

«مونتسام» خبرگزاری مغولستان هم در گزارشی انتخاب ایرنا در مجمع عمومی هفدهم در کره جنوبی را مورد توجه قرار داده و نوشت خبرگزاری جمهوری اسلامی میزبان هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا در سال ۲۰۲۲ میلادی خواهد بود.

بنا به این گزارش چهل و هفتمین نشست هیات مدیره اجرایی اوآنا نیز ۱۶ تا ۱۸ آوریل ۲۰۲۰ در اولان باتور مغولستان برگزار خواهد شد.

بازتاب انتخاب ایرنا به ریاست اوآنا در رسانه های آسیا و اقیانوسیه

خبرگزاری «برناما» مالزی نیز به این تصمیم گیری ها توجه نشان داده و نوشته است برگزاری مجمع عمومی و انتخاب یونهاپ و ایرنا به عنوان روسای مجمع عمومی هفدهم و هجدهم و تاکید بر پیشبرد صلح در شبه جزیره کره و آموختن از تجربیات یکدیگر و مقابله با چالش ها در عصر نوین رسانه ای و گستردگی روزافزون رسانه های نوین اجتماعی، مهمترین موضوعات و موارد مطروحه در نشست کره جنوبی بود.

«دیلی سان» از دیگر رسانه های آسیا در گزارشی آورده است نمایندگان ۳۲ خبرگزاری از ۲۸ کشور و سه شرکت و خبرگزاری به عنوان ناظر در هتل لاته سئول پایتخت کره جنوبی حضور یافتند و ایرنا را به عنوان رییس بعدی اجلاس مجمع عمومی برگزیدند.

این گزارش خاطر نشان می کند در مجموع ۴۳ خبرگزاری جدید از ۳۵ کشور اعضای سازمان اوآنا هستند آنها در باره فناوری های نوین رسانه ای، جلوگیری از اطلاعات و اخبار کذب و انحراف در حرفه خبرنگاری، هوش مصنوعی و فناوری های اتاق خبر در این اجلاس با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند.

فعالیت های حرفه ای رسانه ای با سرعت بیشتر، اطلاع رسانی پر سرعت تر، بکارگیری شبکه های اجتماعی و فناوری های تلفن همراه و افزایش کانال های خبری از دیگر مسایل مورد رایزنی در این دوره از اجلاس بود.

گزارش می افزاید نقش مسئولانه خبرگزاری ها، جلب اعتماد عمومی، توجه به خواسته های اجتماعی، فایق آمدن بر تبعیض در جریان اطلاع رسانی و شبکه نسل پنجم از جمله موضوعات مهم دیگر اجلاس بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود