آمادگی دولت افغانستان برای آزادی زندانیان طالبان


آمادگی دولت افغانستان برای آزادی زندانیان طالبان

تهران- ایرنا- محمد سرور دانش ، معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان، اعلام کرد، دولت این کشور به خاطر تحقق صلح حاضر به آزادی اعضای زندانی طالبان است.

به گزارش روز شنبه شبکه طلوع، دانش گفت، دولت به منظور کمک به ترویج اقدامات اعتمادساز و ایجاد شرایط برای انجام مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان حاضر است در چارچوب قانون کشور زندانیان طالبان را آزاد کند.

دانش، جمعه در دوازدهمین سالگرد درگذشت سید مصطفی کاظمی، وزیر پیشین بازرگانی افغانستان،‌افزود،‌ طالبان باید با کاهش دامنه خشونت ها و موافقت با آتش بس تمایل خود را به برقراری صلح نشان دهد. کاهش خشونت، اعلام و اجرای آتش بس و شروع مذاکرات مستقیم صلح، کلید تقویت اعتماد است.

وی با تاکید بر این مطلب که صلح بدون مشارکت افغان ها، جاده ای یکطرفه است،‌ احتمال تشکیل دولت موقت در افغانستان را رد کرد و گفت،‌ شایعات درباره دولت موقت ما را به سمت بحرانی دیگر سوق می دهد.

"یونس قانونی"، رئیس سابق مجلس افغانستان، از دیگر سخنرانان در این مراسم، تاکید کرد،‌ روند صلح بدون حضور دولت افغانستان و نمایندگان مردم کشور، روندی موفق نخواهد بود. صلح خواسته مردمی است که چهل سال درگیر جنگ هستند، صلح نیاز ملی ماست.

"اشرف غنی"، رئیس جمهوری افغانستان، دوشنبه پیش در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه چین، با برگزاری نشستی با حضور نمایندگان طالبان در پکن و گفت وگو درباره توافقنامه صلح موافقت کرد.

این نشست قرار بود 29-30 اکتبر(7-8 آبان) در پکن برگزار شود اما،‌ دولت افغانستان بنا به دلایل نامعلوم، از چین خواست آن را به تعویق اندازد.

دولت افغانستان چهارشنبه پیش فهرست شرکت کنندگان در نشست صلح چین را نهایی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید