پلیس گرجستان 28 نفر را در خشونتهای تفلیس و باتومی بازداشت کرد


پلیس گرجستان 28 نفر را در خشونتهای تفلیس و باتومی بازداشت کرد

باکو - ایرنا - وزارت کشور گرجستان روز شنبه از بازداشت 28 نفر در جریان تجمع دیشب در اعتراض به نمایش فیلم مستهجنی در شهرهای تفلیس و باتومی این کشور که به خشونت کشیده شد، خبر داد .

تجمع جمعه شب هواداران برخی گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی گرجستان در اعتراض به نمایش فیلمی با موضوع همجنسگرایی در سالن های سینمایی دو شهر بزرگ تفلیس و باتومی این کشور، به خشونت کشیده شد.

صدها نفر از هواداران این گروه های سیاسی و اجتماعی گرجستان در مقابل سالن های سینمایی در تفلیس و باتومی تجمع کرده و تلاش کردند از نمایش فیلمی با موضوع همجنسگرایی و نیز ورود تماشاگران به این سالن جلوگیری کنند .

این فیلم، ساخت مشترک کشورهای سوئد و گرجستان است.

وزارت کشور گرجستان برای حفظ نظم عمومی، پلیس واکنش سریع را در محل پخش فیلم مستقر کرده و با وجود این که تمام بلیط های این فیلم به فروش رسیده بود، تنها ۲۰ نفر توانستند وارد سالن سینما شوند و تنی چند از تماشاگران نیز به دست معترضان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش امروز خبرگزاری "اسپوتنیک گرجستان " به نقل از وزارت کشور ، 25 نفر از معترضان دیشب در تفلیس و سه نفر دیگر نیز در شهر باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان، بازداشت شدند .

بنا به این گزارش، پلیس گرجستان تحقیقات برای شناسایی دیگر عاملان خشونتها در شهرهای تفلیس و باتومی را ادامه می دهد .

کلیسای گرجستان نیز چند روز پیش با انتشار بیانیه ای به نمایش این فیلم در روزهای ۸ تا ۱۰ نوامبر ( ۱۷ الی ۱۹ آبان) در سالن های سینمایی تفلیس و باتومی این کشور اعتراض کرده و آن را مغایر ارزش های ملی و دینی مردم عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد