همت اهالی یک مسجد برای انس مردم با امام زمان(عج)


همت اهالی یک مسجد برای انس مردم با امام زمان(عج)

مسجد «نظام‌مافی» از مساجد فعال در برگزاری جشن‌های آغاز ولایت و امامت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) است که با شعار «من زنده‌ام به عشق تو یا صاحب‌الزمان(عج)» به ترویج و تبلیغ مهدویت و انس مردم با امام عصر(عج) می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سرویس گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، بر اساس روایات اهل بیت(ع)، شیعیان موظفند در شادی ائمه (ع) شاد و در ماتم و عزای آنها عزادار باشند.

یکی از اعیاد بزرگ که شیعیان می‌توانند در آن به شادی بپردازند سالروز آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج) است که البته در سالیان اخیر مرسوم شده است که هیئات مساجد و اماکن مذهبی به برگزاری جشن بیعت با امام زمان (عج) در این روز می پردازند.

یکی از مساجدی که در این ایام اقدام به برگزاری جشن می‌کند، مسجد «نظام مافی» در غرب تهران و در خیابان آیت الله کاشانی است که بنا داریم گزارشی از برنامه‌های این مسجد به این مناسبت داشته باشیم:

همت اهالی یک مسجد برای انس مردم با امام زمان(عج)

حجت الاسلام «حسین زاده» با اشاره به برنامه‌های مسجد نظام مافی اظهار کرد: متاسفانه در فضای جامعه ما به ویژه در مساجد، هیأت‌ها و اماکن مذهبی به مناسبت شهادت اهل بیت (ع) برنامه های متعددی برگزار می‌شود اما در شادی های اهل بیت (ع) کمتر شاهد برگزاری جشن هستیم.

امام جماعت مسجد نظام مافی افزود: در مسجد نظام مافی شب شهادت و همچنین ظهر روز شهادت امام حسن عسکری (ع) برنامه عزاداری برگزار شد و پس از نماز مغرب و عشا در شام شهادت و همچنین روز بعد از آن، برنامه جشن بیعت با امام زمان (عج) به مناسبت سالروز آغاز امامت ایشان را برگزار کردیم تا هم فضای شادی و نشاط برای مومنان حاضر در مسجد ایجاد و هم بستری برای انس با امام زمان (عج) فراهم شود.

حسین زاده با بیان اینکه در تبلیغات این مراسم تلاش شد تا شعار «من زنده ام به عشق تو یا صاحب الزمان(عج)» مطرح شود، تصریح کرد: تصور ما این بود که اگر مردم برای شرکت در این جشن در مسجد نیز حضور پیدا کردند، با مشاهده بنر تبلیغ این مراسم که عبارت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و این شعار در آن پررنگ بود به یاد ایشان بیفتند و بتوانند ارتباط خود را با ایشان تحکیم ببخشند.

همت اهالی یک مسجد برای انس مردم با امام زمان(عج)

امام جماعت مسجد نظام مافی تصریح کرد: برای برگزاری این مراسم سخنران مطرح کشور حجت الاسلام مسعود عالی را دعوت کردیم و برای طراحی دکور نیز با ایده ای خوب، طرحی زیبا را پیاده کردیم.

بر اساس این گزارش، مراسم جشن بیعت با امام زمان (عج) در مسجد نظام مافی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 15 و 16 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد.

حجت الاسلام «مسعود عالی» سخنرانی مراسم در شب اول به موضوع ولایت مداری به عنوان یکی از شاخصه های دینداری پرداخت و اظهار کرد: فرد با ایمان بر اساس وظایف دینی خود به خواندن نماز و روزه گرفتن قرائت قرآن و غیره می پردازد اما شاخص دینداری تبعیت از ولایت و پذیرش آن است یعنی آنطور که ولایت خواسته باید نماز بخوانیم و روزه بگیریم و عبادت کنیم قرآن بخوانیم رفتارهای اجتماعی داشته باشیم و به رعایت حقوق دیگران بپردازیم.

همت اهالی یک مسجد برای انس مردم با امام زمان(عج)

این استاد حوزه علمیه افزود: انسان امام زمانی باید ولایت‌مدار باشد و در تمام عرصه های زندگی و دینی خود تابع نظر ولی خود باشد.

مراسم جشن بیعت با امام زمان (عج) در مسجد نظام مافی در شب اول شاهد جمعیت بسیار خوبی بود که به گفته مسئولان جمعیت حاضر بیش از تمامی جمعیت های حاضر شده در سایر مراسم ها بود.

گفتنی است، مساجد، هیئت ها و اماکن مذهبی کشور در ایام سالروز آغاز امامت و ولایت امام مهدی(عج) آیین ها و جشن های بیعت با امام زمان (عج) را برگزار می کنند.

پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی