دعا برای فرج نوعی تجدید بیعت با امام زمان(عج) است


دعا برای فرج نوعی تجدید بیعت با امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام میرباقری با بیان‌اینکه زمان غیبت کسی از هلاکت نجات پیدا نمی‌کند مگر اینکه خداوند او را در اعتقاد به امام زمان(عج) استوار کند، گفت: دعا برای فرج و ظهور امام عصر(عج) به نوعی تجدید بیعت با حضرت حجت(عج) است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سیدحمید میرباقری» در جشن آغاز ولایت و امامت امام زمان(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اظهار کرد: در قرآن کریم خداوند ظهور موعود و منجی عالم بشریت را واقعه حتمی و قطعی معرفی کرده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به مساله منجی و موعود در ادیان آسمانی دیگر، تصریح کرد:‌ در کتب ادیان آسمانی آمده در آینده، صالحان وارثان زمین خواهند شد براساس روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) صالحان همان یاران امام عصر(عج) هستند.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) با هدف آماده شدن مردم برای عصر غیبت شبکه وکالت را ایجاد کردند، گفت: امام در نظر داشتند که با شبکه وکالت مردم در عصر غیبت نسبت به امام عصر(عج) بی‌تفاوت نشوند.

وی با بیان اینکه اراده الهی فوق هر اراده‌ای در جهان هستی است و انسان توان مقابله با آن را ندارد، ابراز کرد: امام عصر(عج) همچون حضرت موسی(ع) در خفا و به دور از دید خلفای ظلم و جور متولد شدند امام حسن عسکری(ع) ایشان را تنها به برخی از شیعیان ثقه و وکلای قابل اعتماد نشان داده و معرفی کردند که شیعیان نسبت به وجود ایشان باخبر شده و اعتقاد خود را درباره امام از دست ندهند.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به این روایت که زمین هرگز از حجت الهی خالی نمی‌ماند و بلاها به واسطه ایشان دفع می‌شود، گفت: این روایت از شیخ صدوق(ره) نقل شده است، این عالم به دعای امام زمان(عج) به دنیا آمد و کتاب «کمال‌الدین» را به دستور حضرت(ع) نوشت این روایت در کتاب کمال الدین ایشان آمده است.

این استاد حوزه علمیه افزود: پروردگار متعال به واسطه امام زمان(عج) به بندگان خود نعمت عطا کرده و اعمال صالح نیکان را می‌پذیرد. پس از ظهور نیز به واسطه ایشان زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.

وی با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع)، بیان کرد:‌ ایشان می فرمایند دین الهی گنجی است که بندگان صالح باید آن را حفظ کنند، زمان غیبت کسی از هلاکت نجات پیدا نمی‌کند مگر اینکه خداوند او را در اعتقاد به امام زمان(عج) استوار کند.

حجت‌الاسلام میرباقری با استناد به روایات دیگری مبنی بر اینکه دین، برادر انسان است و باید حفظ آن کوشا باشد، اظهار کرد: مومنان به میزانی که نسبت به برادر خود دلسوز و حساس هستند باید نسبت به دین خود هم چنین باشند.

این استاد حوزه علمیه افزود: برای حفظ دین باید از لقمه حرام، ربا، بی‌عفتی،‌ بی‌حیایی و بی‌حجابی پرهیز و به واجبات الهی عمل کنید تا دین تان حفظ شود.

وی با اشاره به دینداری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تاکید کرد: حضرت دغدغه دینداری داشتند و لذا دین خود را به امام زمان شان عرضه کردند.

حجت الاسلام میرباقری در پایان گفت: در زمان غیبت دعا برای امام عصر(عج) انسان را از هلاکت نجات می‌دهد، در واقع گویا دعا برای فرج و ظهور امام عصر(عج) به نوعی تجدید بیعت با حضرت حجت(عج) است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد امروز 4 اردیبهشت + فیلم