صابران بر دین و منتظران فرج، بی‌غیرت، بی‌نماز و بی‌حیا نمی‌شوند


صابران بر دین و منتظران فرج، بی‌غیرت، بی‌نماز و بی‌حیا نمی‌شوند

حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد با بیان‌اینکه صابران بر دین در عین انتظار فرج، بی‌غیرت، بی‌نماز و بی‌حیا نمی‌شوند، گفت: شیعیان باید درباره ولایت امام زمان(عج) ثابت قدم باشند آنها که خود را در دنیا نسبت به ایشان به کوری زده‌اند در قیامت کور محشور می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «محمدرضا میلانی‌نژاد» به مناسبت ایام آغاز ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: بنابر روایات هر کس در دنیا کور باشد در آخرت هم نابینا خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه افزود: نابینایی دنیا کوتاه مدت اما نابینایی آخرت ابدی است،‌ منظور از این نابینایی ظاهری نیست بلکه کسانی که نشانه بزرگ الهی یعنی انسان کامل رسول خدا(ص) و جانشینان ایشان را در دنیا نبینند در آخرت کور خواهند بود.

حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: کسانی که در آخرت کور محشور می‌شوند در دنیا خود را نسبت به امام زمان(عج) به کوری زدند و نخواستند مطیع امر ایشان باشند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه داستان یوسف(ع) به داستان امام عصر(عج) بسیار شباهت دارد، اضافه کرد: نزدیک‌ترین کسان یوسف(ع) ایشان را به چاه انداختند امروز هم شیعیان بیش از هر کس به دلیل عدم آمادگی برای ظهور، دل امام زمان(عج) را خون کردند.

وی ادامه داد: امروز در جامعه جهانی فساد و ظلم افزایش یافته همه انتظار ظهور امام عصر(عج) را دارند اما کسی آمادگی یاری ایشان را ندارد.

حجت‌الاسلام میلانی نژاد با استناد به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه خوشا آنان که در عصر غیبت صبر می‌کنند، گفت: صابران بر دین در عین انتظار فرج بی‌غیرت، بی‌نماز، بی‌حیا نمی‌شوند زیرا امید ظهور دارند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر کس دنبال فساد مالی، حرام، رانت و باندبازی باشد به امام زمان(عج) اعتقاد ندارد، ابراز کرد: عاملان به این قسم گناهان فکر می‌کنند چون امام نیست پس هر کاری دوست دارند انجام بدهند.

وی با استناد به روایت دیگری از امام حسن عسکری(ع)، بیان کرد:‌ خوشا به حال کسانی که محبت امام زمان(عج) در قلب آنها اقامت دارد،‌ در خواب، بیداری، خوشی و غم همه جا به یاد امام زمان(عج) هستند.

حجت‌الاسلام میلانی نژاد با اشاره صبر به عنوان یک نشانه‌ منتظران واقعی، گفت: منظر واقعی بر انجام واجبات و ترک گناهان صبر دارد، امیرمومنان امام علی(ع)‌ فرمودند منتظر فرج باشید مطمئن باشید که امام شما خواهد آمد.

این استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام موسی کاظم(ع) تاکید کرد: ایشان می فرمایند: خوشا به حال شیعیان ما که در غیبت امام زمان(عج) همواره چشم امید به ایشان دارند و مطمئن هستند که حضرت(عج) گره‌گشای مشکلات آنها است.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) یک قدرت استثنایی دارند و وارث همه انبیاء و اولیاء هستند، اضافه کرد: اگرچه جن و ملک همه چیز در اختیار حضرت سلیمان(ع) بودند، امام امام زمان(عج) بر حضرت سلیمان(ع) هم ولایت دارند.

حجت‌الاسلام میلانی نژاد با استناد به روایت دیگری مبنی بر اینکه شیعیان باید درباره ولایت امام زمان(عج) ثابت قدم باشند، خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) فرمودند: اگر شیعیان ما در دین ثابت قدم بوده و آنها راضی باشند که ما امام آنها باشیم ما هم راضی می‌شویم که آنها شیعه ما شوند. اگر شیعیان گناه نکنند و به واجبات الهی عمل کنند روز قیامت در درجه و کنار ما خواهند بود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته