نگاهی به عناوین مطبوعات جهان


بررسی عناوین مطبوعات اندونزی، تایلند، مالزی، فیلیپین، استرالیا، کامبوج، ویتنام

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین عناوین مطبوعات برخی کشورها به شرح دیل است.

اندونزی

/ جاکارتا پست
- پلیس سوماترای اندونزی علت قتل دو خبرنگار در این منطقه را اختلاف یک تاجر روغن پالم با مزرعه داران محلی دانست که با پرداخت پول، آنان را به قتل رساند.
- اندونزی از فرصت‌های موجود در کشور‌های اروپایی برای تبلیغ گردشگری محلی خود استفاده می‌کند.
تایلند
/ بانکوک پست
- تایلند گرچه اجازه پرواز از بانکوک را به "تام رینسی" رهبر مخالفان دولت کامبوج نداده، اما نیرو‌های ارتش کامبوج در دو سمت مرز شرقی این کشور مستقر شدند.
- سه مظنون که ماه آگوست امسال در زمان برگزاری اجلاس مقدماتی "آسه آن" در بانکوک بمب گذاری کرده بودند؛ امروز برای صدور حکم به میز محاکمه دادگاه این کشور کشیده شدند.
مالزی
/ مالز‌ی آنلاین
- پلیس مهاجرت، سی زن ویتنامی را در شهر "ایپوی" مالزی به جرم انجام کار غیر قانونی دستگیر کرد.
- مالزی هم استفاده از آفت کش‌های شیمیایی خطرناک که سلامت انسان را تهدید می‌کند؛ ممنوع کرد. (پیشتر تایلند صدور سه نوع آفت کش خطرناک از آمریکا را ممنوع کرد که به تعلیق معافیت‌های گمرکی در تجارت با ایالات متحده روبرو شد.)
- مشکلات شدید تنفسی در پی مصرف سیگار الکترونیک یک نوجوان مالزیایی را راهی بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه کرد.
- دولت مالزی برای ساخت ۴۷ هزار خانه ارزان قیمت سه سال آینده برنامه ریزی کرد.

/ کانال اخبار آسیا
- چین از ویتنام خواست مسئله دریای جنوب چین را پیچیده نکند.
- وزیر کشور مالزی اعلام کرد: در اتئلاف حاکم دولت، هیچ حزبی بر حزبردیگر برتری ندارد.
- وزیر خارجه سنگاپور گفت: با وجود خروج هند از پیمان جامع اقتصادی منطقه ای، اما این پیمان با بازاری وسیع، تجارتی بزرگ را در برمی گیرد.
فیلیپین
/ فیل استار
- معاون رئیس جمهور فیلیپن با اشاره به اینکه به معتادان مواد مخدر باید از زاویه پزشکی و جامعه شناختی هم نگاه کرد، افزود: این مسئله صرفا جرم و جنایت نیست.
- شش میلیون گردشگر در نه ماه امسال تاکنون، وارد فیلیپین شده اند.
- فیلیپین با ۶/۲ درصد رشد اقتصادی در سه ماهه سوم سال جاری، دومین رشد سریع اقتصادی در آسیا را به خود اختصاص داد.
استرالیا
/ ناین نیوز
- گسترش آتش سوزی جنگل‌ها در استرالیا که با گرمای هوا و وزش باد افزایش می‌یابد؛ فعلا موجب مرگ دو نفر و مفقود شدن هفت نفر شده است.
کامبوج
/ خمر تایمز
- وزیر خارجه کامبوج در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد توافق نامه هر نوع تجارت، منهای اسلحه را هم چنان ادامه دهند.
- سفیر آمریکا پس از دیدار با وزیر کشور کامبوج، با تاکید بر حفظ روابط نزویک دوطرف، خواستار حرکت این کشور به سمت دموکراسی چند حزبی بر اساس قانون اساسی شد.
ویتنام
/ ویتنام نیوز
- جکی چان، بازیگر مشهور سینما در پی ادعا‌های چین درباره مالکیت دریای جنوبی چین و اختلاف با ویتنام، سفرش به ویتنام را لغو کرد.
- طوفان استوایی به نام "ناکری" با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت به آرامی به سواحل ویتنام نزدیک می‌شود.
- پلیس با شناسایی هویت ۳۹ جسد کشف شده در کانتینر یخچالدار در انگلیس، تبعیت ویتنامی آنان را تائید کرد.
نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان نگاهی به عناوین مطبوعات جهان
#carousel86267, #thumbs86267 , #carousel_desc86267 #carousel-wrapper86267 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper286267 .caroufredsel_wrapper img #carousel86267 span #carousel86267 img #thumbs86267 a, #thumbs86267 img #carousel_desc86267 span #carousel86267 span, #carousel86267 a, #thumbs86267 span, #thumbs86267 a #carousel86267 img #thumbs86267 img #carousel86267 span #carousel_desc86267 span #thumbs-wrapper86267 #thumbs86267 a #thumbs86267 a:hover, #thumbs86267 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail86267 .next_thumbnail86267:hover .prev_thumbnail86267 .prev_thumbnail86267:hover .next_thumbnail86267, .prev_thumbnail86267

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس