سومین هفته جایزه علم وفناوری مصطفی (ص) در تهران آغاز شد


سومین هفته جایزه علم وفناوری مصطفی (ص) در تهران آغاز شد

تهران- ایرنا- سومین هفته جایزه مصطفی(ص) از امروز با حضور مهمانانی از27 کشور در حوزه‌های مختلف علم و فناوری در تهران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سومین هفته جایزه علم و فناوری مصطفی (ص) به منظور اعطای سومین جایزه این موسسه به دانشمندان جهان اسلام در تهران برنامه‌ریزی و آغاز شده است .
جایزه علم و فناوری مصطفی (ص) در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی برای همکاری و توسعه علمی و فناوری در جهان، به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان از سال ۹۴ به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود.
این جایزه به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.
تا کنون دو دوره از این جایزه در سال های ۹۴ و ۹۶ برگزار شده است و امسال سومین دوره آن با کمک بنیاد مصطفی (ص) برگزار می‌شود.

جایزه مصطفی که با محوریت شناسایی و معرفی برترین‌های علم و فناوری جهان اسلام با هدف افزایش سطح همکاری و هم‌افزایی علم و فناوری و با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته اهدا می‌شود، پیش از برگزاری دوره‌ نخست جایزه مصطفی طراحی بستری به منظور تحقق اهداف این جایزه در ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی در بنیاد علم و فناوری مصطفی را در دستور کار قرار داد که منجر به ارائه‌ پلتفرمی شد که به عنوان "نشست تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی" و یا “Science and Technology Exchange Program (STEP) in Islamic Countries” شهرت یافت. بستر ایجاد شده قصد دارد ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان اسلام در قالب برگزاری رویدادهایی بین‌المللی، به زمینه‌سازی جهت ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی پرداخته و زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهیا سازد.
در حال حاضر در هفته مصطفی(ص) ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی با برگزاری ۶ نشست در زمینه انرژی، سلامت،
نانو، علم و فناوری و زنان صورت می گیرد.
همچنین در این هفته چهارمین رویداد آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA) با محوریت نمایش دستاوردهای دانشمندان به سرمایه‌گذاران و صنایع برپا می‌شود.
هدف کلیدی این رویداد، ایجاد ارتباط میان دانشمندان و صاحبان صنایع است تا محصولات برآمده از فعالیت‌های جامعه علمی که گامی است برای ارتقاء سلامت و رفاه جامعه، هرچه بیشتر در بازارهای محصولات دانش بنیان در عرصه بین‌الملل وارد شود.
چهارمین دوره این رویداد امسال روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه همزمان با برگزاری سومین دوره اعطای جایزه مصطفی در تهران برگزار می‌شود.

برگزاری دهمین جلسه شورای سیاست­‌گذاری با حضور ۲۳ نفر از اعضای حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی این شورا، شام­گاه دوشنبه ۲۰ آبان ماه در تهران نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های هفته جایزه علم و فناوری مصطفی (ص) برگزار می‌شود.
در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه جایزه مصطفی ارائه خواهد شد.
همچنین در این هفته مهمان‌های خارجی از برخی مراکز علمی و پژوهشی ایران بازدید خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان