سرعت‌گیرهای اضافی شهر اصفهان جمع‌آوری می‌شوند


سرعت‌گیرهای اضافی شهر اصفهان جمع‌آوری می‌شوند

اصفهان- ایرنا- معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: سرعت‌گیرهای اضافی موجود در این کلانشهر با نظر کارشناسی جمع‌آوری می‌شوند.

علیرضا صلواتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصلاح هندسی و ایمن‌سازی تقاطع‌های شهری یکی از سیاست‌هایی است که معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری در سال‌جاری در پیش گرفته‌ است.

وی با اشاره به تشکیل تیم کارشناسی در معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک و با همکاری مناطق ادامه داد: این تیم‌ها از سطح شبکه معابر و علائم نصب شده مناطق پانزده‌گانه بازدید کرده و موقعیت سرعت‌گیرها، تابلوها و علائم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برخی سرعت‌گیرها، تابلوها و علائم بنا به دلایل محلی و زمانی به صورت موقت در سطح معابر نصب می‌شوند بیان کرد: تیم کارشناسی معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک هر یک از این علائم و سرعت‌گیرها که اضافی باشند شناسایی و جمع‌آوری می‌کنند تا علائم و موانع اضافی در شهر موجود نباشد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر طرح‌های ترافیکی در سطح شهر و اینکه چهار راه‌هایی ایجاد و یا پل عابر پیاده نصب می‌شود نیاز به وجود برخی از علائم ترافیکی از بین می‌رود.

صلواتی خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی و ایمن‌سازی تقاطع‌های شهری، با جمع‌آوری 2 سرعت‌گیر در خیابان میرزا طاهر در شهر آغاز شده‌ است.

وی اظهارداشت: به دلیل ایجاد تغییرات در شبکه معابر، هفته آینده 2 سرعت‌گیر در خیابان بزرگمهر و به دلیل احداث پل عابرپیاده یک سرعت‌گیر در خیابان سلمان فارسی جمع‌آوری می‌شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بر لزوم ایمن‌سازی در معابر سطح شهر تاکیدکرد و گفت: درصدد کنترل سرعت در شهر و عبور ایمن عابران پیاده در سطح خیابان هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون دوربین‌های ترافیکی در محدوده شبکه بزرگراهی و خیابان‌هایی که سرعت خودروها در آن‌ زیاد است نصب شدند، اضافه کرد: به دنبال نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در خیابان‌های مرکزی شهر هستیم تا با استفاده از آن‌ها سرعت در شهر کنترل شود.

صلواتی ادامه داد : به جای ایجاد موانع فیزیکی و سخت‌افزاری که گاهی انتقاد شهروندان را در پی دارد، در تلاش برای پایین آوردن سرعت به صورت نرم‌افزاری در شهر هستیم تا عبور عابرپیاده را ایمن کنیم.

وی با اشاره به این که برخلاف کاهش مجموع کل تصادفات شهری اما سهم تصادفات عابران پیاده عدد قابل توجهی است، یادآور شد: نباید از نظر دور داشت که عابران پیاده باید از محل‌های تعیین شده و ایمن‌ سازی شده عبور کنند زیرا گاهی شاهد عبور عابران پیاده از عرض‌های فاقد علائم و خط کشی خیابان‌ها هستیم که منجر به افزایش تصادفات منجر به فوت در عابران پیاده می‌شود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از عابران پیاده خواست از مقاطع دارای خطوط عابرپیاده، تابلو، علائم، چراغ هشدار دهنده و ایمن عبور کنند.

به طور میانگین روزانه 900 هزار خودرو در سطح کلانشهر اصفهان، تردد و حدود 80 هزار نفر از قطار شهری استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک