افغانستان ناامن ترین کشور جهان در سال گذشته


تازه‌ترین گزارش مؤسسه تحقیقاتی گالوپ، افغانستان را ناامن‌ترین کشور جهان در سال 2018 اعلام کرده است. به گزارش اسپوتنیک، در حالی که از حضور امریکا به بهانه برقراری ثبات و امنیت در افغانستان 18 سال می‌گذرد، موسسه گالوپ در گزارش تازه‌ای...

تازه‌ترین گزارش مؤسسه تحقیقاتی گالوپ، افغانستان را ناامن‌ترین کشور جهان در سال 2018 اعلام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در حالی که از حضور امریکا به بهانه برقراری ثبات و امنیت در افغانستان 18 سال می‌گذرد، موسسه گالوپ در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که بر اساس یک نظرسنجی افغانستان پس از ونزوئلا پایین‌ترین امتیاز را در شاخص قانون و نظم کسب کرده است.

در این گزارش که در مصاحبه با نزدیک به 152 هزار تن در 142 کشور از جمله افغانستان تهیه شده است، از حدود یک هزار نفر در هر کشور، در مورد میزان اعتمادشان نسبت به نیروهای پلیس، احساس امنیت شبانه و این که آیا در 12 ماه گذشته مورد حمله و یا سرقت قرار گرفته اند، پرسیده شده است.

این نهاد تحقیقی افزوده است که بر اساس جواب به این سوال‌ها، افغانستان با کسب 38 امتیاز پس از ونزوئلا، در پایین ترین جایگاه قرار گرفته و تنها 13 درصد مصاحبه‌شوندگان در افغانستان گفته اند که از امنیت شبانه خود مطمئن هستند.
در این گزارش آمده است که 22 درصد از مردم‌ افغانستان به نیروهای پلیس اعتماد دارند و 50 درصد دیگر در جریان سال 2018، پول و یا اموال‌شان به سرقت رفته است.
نهاد گلوب خاطرنشان کرده است که 29 درصد از مردم افغانستان نیز در پاسخ به سوالات آنها گفته اند که مورد حمله قرار گرفته اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان ملل نیز تلفات غیرنظامیان در سال 2018 میلادی در افغانستان به بالاترین سطح خود رسیده بود. در این سال، بیش از 3800 تن جان باخته و نزدیک به 7200 نفر دیگر زخمی شدند.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا