آموزش و پرورش نباید از فرایند تربیت غافل شود


آموزش و پرورش نباید از فرایند تربیت غافل شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش در بیشتر فعالیت های اجتماعی نقش آفرین است، به همین خاطر نباید از فرایند تربیت غافل شود.

علیمراد کرمی صبح امروز در گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بوشهر با بیان اینکه رسالت حوزه پرورشی بر دیگر حوزه های آموزشی و پروشی ارجحیت دارد، اظهار کرد: همه واحدهای آموزش و پرورش در راستای پرورش اقدام می‌کنند تا حوزه پرورشی بتواند فعالیت‌های خود را بهتر پیش ببرد.

وی هدف آموزش و پرورش را تربیت دانش آموزان دانست و ادامه داد: تربیت، اداره و هدایت جریان ارتقایی رشد بشر به سوی کمال بی‌نهایت است و آموزش و پرورش نباید از این فرایند غافل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در موضوعات فرهنگی توجه ها معطوف به مدارس است، گفت: آموزش و پرورش به دلیل نیروی انسانی مجرب با کمترین هزینه می تواند بهترین بازخورد را در موضوعات فرهنگی داشته باشد.

کرمی افزود: آموزش و پرورش در بیشتر فعالیت های اجتماعی نقش آفرین است و اگر آموزش پای کار نباشد بیشتر اقدامات در جامعه معطل می ماند.

وی به تشریح فعالیت های آموزش و پرورش در اجلاس سراسری نماز پرداخت و یادآور شد: با توجه به اینکه اجلاس سراسری نماز در سال جاری با رویکرد دانش آموزی برگزار می شود آموزش و پرورش استان باید با جدیت این اجلاس را پیش ببرد و نسبت به سال گذشته در این موضوع فعال تر اقدام کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: آثار و مقالات دانش آموزان و فرهنگیان در بحث فراخوان نماز و مدرسه، یادواره شهدای گرانقدر انقلاب به خصوص شهدای دانش آموز و تدوین کتاب تخصصی شهدا از دیگر موضوعات مهمی است که در سال جاری باید مورد توجه حوزه پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش استان باشد.

علیمراد کرمی اردوی راهیان نور را یک اردوی تفریحی، فرهنگی و زیارتی دانست و اضافه کرد: اردوهای راهیان نور به عنوان یک اقدام فرهنگی تاثیرگذار در سال جاری با همکاری سپاه پاسداران انقلاب با جدیت بیشتری برگزار شود.

وی به دیگر وظیفه معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق اشاره کرد و گفت: تربیت بدنی و سلامت نیز از دیگر وظایف خطیر و مسئولیت این معاونت است. با توجه به اینکه حوزه تربیت بدنی و سلامت دیرتر از دیگر حوزه ها به آموزش و پرورش اضافه شده است اما در همین مدت، فعالیت بسیار گسترده ای در راستای تقویت نشاط، شادابی و سلامت روحی و روانی و همچنین سلامت جسمی دانش آموزان داشته است.

این مسئول هزینه کردن در حوزه تربیت بدنی و سلامت را یک سرمایه گذاری مناسب دانست و تصریح کرد: دانش آموزان امروز آینده این نظام هستند و سلامتی جسمی و روحی دانش آموزان باید مورد توجه همه مردم و مسئولان باشد.

کرمی در پایان با بیان اینکه طرح یاری گران زندگی مورد تاکید استانداری و ستاد پیشگیری از مواد مخدر است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح یاری گران زندگی کمکی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد خانمان سوز است باید به خوبی در شهرستان ها و مناطق اجرایی شود و بازخوردها و پایش های فصلی داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر