مد شدن سبک سفر غربی در ایران


مد شدن سبک سفر غربی در ایران

سفر کردن سبک های متفاوتی دارد و یکی از آن ها رایگان سواری است که فرد با پرداخت حداقل هزینه‌ای می توانند به سراسر جهان سفر کند.

اتاق خبر 24:

در نزدیکی‌های جزیره قشم با یک کوله پشتی که مجهز هم به نظر می‌رسید در حال قدم زدن در کنار جاده بود، بعد از چند قدم در کنار جاده ایستاد و کاغذی که روی آن نوشته شده بود قشم را بالا آورد تا رانندگان بتوانند آن را مشاهده کنند.

از تهران تا جزیره قشم را همین گونه طی کرده بود، به همراه یک کوله پشتی و جستجو وسیله حمل و نقلی که مقصدش با او یکی باشد تا رایگان به مقصد رسد.

ایران را بهشت طبیعت گردی تلقی می‌کرد و به گفته خودش کل ایران را با یک کوله پشتی و کمترین هزینه‌ای که باورش هم سخت است سفر کرده است. او یک رایگان سوار یا به اصطلاح کلمه انگلیسی آن هیچ هایک بود.

رایگان سواری، هیچ هایک، اتومرسی و ... نام‌های این سبک جدید از سفر که امروزه در ایران رواج پیدا کرده است و به ویژه در فضاهای مجازی نیز مخاطب‌های زیادی دارد و عکس ها و فیلم های زیادی از این افراد در این فضاها دیده می شود.

سفر به سراسر کشور و دنیا بدون پرداخت هزینه کرایه حمل و نقل که به آن رایگان سواری یا هیچ هایک می‌گویند، سبک سفری که در ابتدا در کشور‌های خارجی رواج پیدا کرده و تاریخچه مشخصی از اینکه اولین نفری که مبدع این سفر بوده است، نیست.

برداشتن یک کوله پشتی به همراه یک چادر یا کیسه خواب برای یک سفر طولانی، سفری هیجان انگیز و پر از اتفاقات پیش بینی نشده که می‌تواند برای افرادی که علاقه‌مند به این سبک سفر‌ها هستند هیجان انگیز باشد.

سفر بدون پرداخت هزینه برای حمل و نقل به نوعی که افراد در کنار جاده ایستاده و منتظر یک وسیله نقلیه که آن‌ها را تا به مقصد برساند منتظر می مانند، برای آن وسیله شخصی، کامیون، اتوبوس و ... فرقی نمی‌کند و تنها راهی برای رسیدن به مقصد مورد نظر آن‌ها باشد کافی است.

این سبک سفر از سوی افرادی که به اون جهانگرد و ایرانگرد هستند مورد انتقاد‌های زیادی قرار گرفته است، به طور مثال آن‌ها می‌گویند سفر کردن با این سبک اصلا برای افراد به صورت انفرادی و بانوان توصیه نمی‌شود و بهتر است که افراد دو یا سه نفر اینگونه سفر کردن را انتخاب کنند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت