مرگ مرسی قتلی خودسرانه بود


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری فرانسه ،کارشناسان مستقل سازمان ملل متحد روز جمعه در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه ،کارشناسان مستقل سازمان ملل متحد روز جمعه در گزارشی مرگ محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر را که ماه ژوئن در جلسه دادگاه درگذشت "قتل خودسرانه" توصیف کردند.
در این گزارش آمده است " مرسی به ویژه در مدت پنج ماه بازداشت در بازداشتگاه طره در شرایطی زندانی بود که فقط می توان آن را وحشیانه توصیف کرد ".
تیم کارشناسان سازمان ملل به رهبری اگنس کالمار گزارشگر ویژه گروه کاری سازمان ملل درباره بازداشت های خودسرانه اعلام کرد مرگ مرسی را " بعد از تحمل این شرایط می توان به قتلی خودسرانه تشبیه کرد که دولت وی را مجازات کرده بود ".
مرسی بعد از برکناری در ژوئیه 2013 به دست عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر زندانی شده بود. او حدود شش سال در زندان انفرادی بازداشت بود بدون اینکه به گفته کارشناسان بیماری "دیابت و فشار خون" او تحت مراقبت و درمان قرار گیرد.
کارشناسان سازمان ملل می گویند درباره وضع وخیم جسمی مرسی که در نهایت به مرگ او منجر شد، بارها به مقامات هشدار داده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟