رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از ادای شهادت خودداری کرد


رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از ادای شهادت خودداری کرد

رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید برای ادای شهادت در خصوص پرونده استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان حاضر نخواهد شد.

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از ادای شهادت خودداری کرد

یکی از دستیاران کنگره آمریکا روز جمعه اعلام کرد که «میک مالوِینی» رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید برای ادای شهادت در خصوص پرونده استیضاح «دونالد ترامپ» در برابر هیأت تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا حاضر نخواهد شد.

وکیل شخصی میک مالوینی اعلام کرد که این مقام کاخ سفید از «مصونیت کامل» برخوردار است.

دستیار کنگره آمریکا کاخ سفید را به «تلاش برای پنهان کردن حقایق از مردم آمریکا» متهم کرد و اظهار داشت که با توجه به میزان شواهد و ادله افشا شده توسط بازپرسان دموکرات مجلس نمایندگان «تنها نتیجه این کارشکنی ها، تقویت این دیدگاه است که آنها [مقامات کاخ سفید] درصدد ممانعت از انجام تحقیقات هستند».

گفتنی است که ساعاتی پیش از اعلام این خبر، نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا که روند تحقیقات برای استیضاح و برکناری قانونی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور را دنبال می کنند، متن اظهارات دو شاهد دیگر این پرونده را منتشر کردند.

«فیونا هیل» مشاور ترامپ در امور روسیه و «الکساندر ویندمن» رئیس شورای امنیت ملی آمریکا در حوزه اروپا دو فردی بودند که در خصوص پرونده استیضاح ترامپ شهادت دادند.

به رغم دستور صریح کاخ سفید به تمام کارکنان خود مبنی بر عدم پاسخ دهی به درخواستهای کمیته تحقیق مجلس نمایندگان، دموکراتها از این دو مقام آمریکایی به دلیل ادای شهادت قدردانی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر