کرمانشاه در هفته‌ای‌که گذشت (11 تا 18 آبان)


کرمانشاه در هفته‌ای‌که گذشت (11 تا 18 آبان)

کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه در هفته گذشته رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از جمله آنها می‌توان به برپایی اردوی تیم ملی سپک تاکرا در کرمانشاه، اعزام زاگرس به رقابت‌های هندبال باشگاه‌های آسیا، برگزاری مراسم راهپیمایی 13 آبان و نشست استاندار با دبیران احزاب استان اشاره کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان در هفت ماه سپری شده از سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۹ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۴ درصد کاهش داشته است.

خلیل حیدری افزود: در این مدت ۲۷۶ میلیون و هشت هزار و ۲۲۹ دلار کالا به وزن ۵۰۱ هزار و ۷۸۹ تن کالا از طریق گمرک پرویزخان به خارج از کشور صادر شد.

به گفته او، در این مدت در مجموع ۶۴۴ میلیون و ۹۳۵ هزار دلار کالا با وزن یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۴۱ تن در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن ۲۸ درصد کاهش داشته است.

مشارکت حداکثری در انتخابات نشانه اقتدار نظام است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه گام دوم انقلاب راهبرد اصلی نظام اسلامی است، مشارکت حداکثری در انتخابات را نشانه اقتدار نظام دانست و تاکید کرد که اقتدار با مشارکت حداکثری و فراگیر رقم می‌خورد.

هوشنگ بازوند در نشست دبیران احزاب استان در استانداری کرمانشاه اظهارداشت: سلامت انتخابات بسیار مهم است و مجریان و ناظران امانت داران رای مردم هستند و بی طرفی مجریان در دستور کار ماست و انتخاب مردم برای ما قابل احترام است.

وی با تشکر از تبادل نظر و بیان اندیشه های انسجام محورانه توسط دبیران احزاب تاکید کرد که از احزاب انتظار نقش آفرینی در مشارکت حداکثری انتظار می‌رود.

قصرشیرین میزبان اردوی تیم ملی سپک تاکرا می‌شود

رئیس اداره ورزش و جوانان قصرشیرین گفت: این شهرستان به مدت چهار روز از چهاردهم تا هیجدهم آبان امسال میزبان اردوی تیم ملی «سپک تاکرا» است.

سلیم سیمایی افزود: اردوی تیم ملی سپک تاکرا زیرنظر فدراسیون انجمن های ورزشی با حضور هشت ورزشکار و چهار تن از مربیان و کادر فنی به مدت چهار روز در سرسرای ورزشی امام حسن مجتبی (ع) قصرشیرین در حال برگزاری است.

وی اظهارداشت: اردوی آماده سازی تیم ملی سپک تاکرا به منظور آمادگی و تمرین برای حضور در رقابت های جهانی هندوستان برگزار می شود.

دستگاه قضائی و پلیس هدفی جز امنیت‌آفرینی در جامعه ندارند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی و پلیس هدفی جز امنیت‌آفرینی در جامعه ندارند، گفت: هم‌افزایی و همکاری آنها با یکدیگر می‌تواند در تحقق این موضوع بسیار مهم کمک زیادی کند.

سردار «علی اکبر جاویدان» در نشست مشترک مسئولان انتظامی و قضائی استان اظهارداشت: خوشبختانه امروز شاهد امنیت خوبی در سطح استان هستیم که یکی از دلایل آن، وجود هم افزایی و هماهنگی میان پلیس و دستگاه قضائی است.

وی با بیان اینکه رئیس کل دادگستری استان از زمان انتصابش هرگونه همکاری لازم را با مجموعه پلیس داشته است، گفت: این هم افزایی باعث شده تا شاهد فضائی امن تر در کرمانشاه برای اقشار مختلف مردم و در عین حال ایجاد فضائی ناامن برای مجرمان باشیم.

باید از ظرفیت پلیس در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استفاده کرد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، براستفاده از توان و ظرفیت مراکز مشاوره کلانتری‌های پلیس برای کاهش پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضائی تاکید کرد و گفت: بسیاری از این پرونده‌ها را حتی می‌توان قبل از ارجاع به دادگاه مختومه کرد.

«پرویز توسلی زاده» در جلسه مشترک مسئولان انتظامی و قضائی استان کرمانشاه با قدردانی از تلاش های شبانه روزی و بی وقفه پلیس، گفت: اقتدار و حضور به موقع نیروی انتظامی در صحنه های مختلف، باعث زمین گیر شدن مجرمان شده است.

وی تاکید کرد: اهمیت حضور پلیس در جامعه برکسی پوشیده نیست و همگان بر این موضوع واقف هستند.

توسلی زاده ادامه داد: تا زمانی که پلیس به وظایف خود در قبال امنیت آفرینی در جامعه عمل کند، دستگاه قضائی نیز می تواند قاطعانه با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی برخورد و عدالت را اجرا کند.

شعار مرگ بر آمریکا در آسمان کرمانشاه طنین‌انداز شد

مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، مسئولان، دانش آموزان و دانشجویان، کسبه و بازاریان و نیروهای نظامی و انتظامی از میدان انقلاب تا مقابل مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم باشکوه، مردم انقلابی کرمانشاه با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود کفار» و «مرگ بر استکبار» تنفر و انزجار خود را از دشمنان انقلاب اسلامی و سران استکبار نشان دادند.

شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن همچنین با شعارهای «الله اکبر خامنه ای رهبر»، «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «وای اگر رهبرم حکم جهادم دهد» و «بسیجی و دلاوریم، پیرو خط رهبریم» بار دیگر با آرمان های انقلاب و رهبری تجدید عهد و پیمان کردند.

«دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد»، «هیچ غلطی نمی کند آمریکا، هیچ غلطی نمی کند اسرائیل» و «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا» از دیگر شعارهای سرداده شده توسط جمعیت انبوه حاضر در مراسم راهپیمایی بود.

تیم فوتسال شاهین کرمانشاه مقابل آذرخش بندرعباس متوقف شد

در یکی از دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر فوتسال، تیم شاهین کرمانشاه مقابل مهمان خود آذرخش بندرعباس با نتیجه پرگل ۷ بر ۷ متوقف شد.

تیم های فوتسال شاهین و آذرخش عصر امروز ( سه شنبه ۱۴ آبان) در سرسرای قمربنی هاشم کرمانشاه به مصاف یکدیگر رفته و در نهایت به تساوی و تقسیم امتیازات رضایت دادند.

در این مسابقه، حمید سلیمانی و رامین باباجانی هر کدام سه گل و محمد الله وردی گلزنان تیم شاهین بودند.

ایران توان تولید ۹۹ درصد داروها را دارد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه اکنون توان تولید ۹۹ درصد داروها را در کشور داریم، گفت: آن یک درصد باقی مانده را هم یا از نظر اقتصادی تولید آن به صرفه نیست و یا اینکه به تازگی وارد فهرست دارویی دنیا شده است.

محمدرضا شانه ساز در شانزدهمین همایش علوم داروی ایران در هتل پارسیان کرمانشاه افزود: تا ۲ سال آینده ۱۸۰ قلم دارویی در کشور تولید می شود که حدود۲۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور ایجاد می کند.

او گفت: اکنون کشور از لحاظ تولیدات علمی از جمله تولید محصولات و مقاله در حوزه داروسازی جایگاه ویژه ای دارد که کسب این جایگاه به برکت انقلاب اسلامی و تلاش متخصصان و نخبگان داخلی است.

بیش از ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر در کرمانشاه امحاء شد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه، از امحاء ۵۰۲ کیلوگرم انواع موادمخدر که در عملیات‌های مختلف کشف شده بود، در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: موادمخدر امحاء شده شامل ۲۰۹ کیلو حشیش، ۱۲۹ کیلو هروئین، ۱۱۳ کیلو گراس و ۵۱ کیلوگرم نیز موادمخدر صنعتی است.

سرهنگ «علیرضا دلیری» اظهارداشت: این مقدار موادمخدر در قالب یک هزار و ۴۱۲ طرح استانی و در قالب ۲ هزار و ۶۲۶ مرحله عملیات پلیسی از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آبان کشف شده است.

سرهنگ دلیری تصریح کرد: همچنین در این رابطه چهار هزار و ۴۸۰ نفر دستگیر شدند که ۲ هزار و ۱۲۱ نفر آنها خرده فروش موادمخدر بودند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کرمانشاه یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه نیز مقدار کشفیات مواد در استان به حدود یک هزار و ۷۲۳ کیلوگرم رسیده است که این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود یک هزار و ۱۸۶ کیلوگرم بوده، ۴۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

اعزام تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب به مسابقات باشگاه های آسیا

رقابت های هندبال باشگاه های آسیا، امسال با حضور ۱۱ تیم و قالب ۲ گروه ۶ و ۵ تیمی برگزار می شود که تیم زاگرس در گروه اول با اس کی هاوکس کره جنوبی، العربی قطر، الکویت کویت و الشارجه امارات مسابقه خواهد داد.

این تیم در اولین مسابقه خود با حساب ۳۶ بر ۲۴ به حریف کویتی خود باخت.

تیم هندبال زاگرس اسلام‌آبادغرب در دومین مسابقه خود عصر جمعه به مصاف تیم العربی رفت و در پایان با نتیجه ۴۰ بر ۲۴ نتیجه را واگذار کرد.

بیست و دومین دوره مسابقات جام باشگاه های آسیا روزهای ۱۶ تا ۲۶ آبان به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود.

باید وحدت بین شیعه و سنی را حفظ و حراست کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، وجود وحدت کلمه بین شیعه و سنی را ضروری دانست و گفت: ما در بیش از ۹۵ مورد مثل نماز، روزه، قبله، دستورات دینی و ... با اهل سنت اشتراک داریم و باید این وحدت را حفظ و حراست کنیم.

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع کرمانشاه، یکی از برکات انقلاب اسلامی و امام راحل را نامگذاری هفته وحدت عنوان کرد و افزود: امروز ۱.۵ میلیارد مسلمان در سراسر جهان هستند که به دلیل چنددستگی از قدرت لازم برخوردار نیستند.

وی جوانان را به تبلیغ و ترویج وحدت بین مسلمانان فراخواند و گفت: دنیای اسلام باید وحدت کلمه را با محوریت رسول‌ خدا و اهل بیت ایشان که مورد قبول همه است، حفظ کنند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به وجود برخی اختلافات بین مسلمانان یادآور شد: مکان بحث و گفت و گو درخصوص این اختلافات دانشگاه‌ها و مدارس علمی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، یکی از برکات انقلاب اسلامی را قطع نفوذ آمریکا دانست و افزود: آموزش‌ و پرورش باید اتفاقات دوران انقلاب را در کتب درسی وارد کند تا جوانان بدانند که چطور ثروت این مملکت توسط امریکایی‌ها و دیگر کشورهای زورگو بر باد می‌رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا