به گزارش خبرگزاری برنا ، ادهم کردزابلی اظهار داشت: با موافقیت رئیس فدراسیون پهلوانی کشور، مسابقه جذاب باستانی با عنوان (گردان گود) در نوروز امسال از محل شهرسوخته سیستان ضبط و پخش خواهد شد.

او ادامه داد: این مسابقه جذاب و دیدنی از مهم‌ترین برنامه‌های ایام عید است که با آیتم‌های ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به دنبال توسعه و اشاعه فرهنگ این ورزش اصیل ایرانی است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: این میزبانی فرصتی مناسب برای معرفی چهره واقعی و مثبت این استان به هموطنان سراسر کشور است.

او بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان جاذبه گردشگری و تفریحی کوه تفتان است که در این محل میزبان مسابقات بین المللی دوچرخه سواری با حضور قهرمانان ملی و بین المللی برگزار شد.

کرد با اشاره به سایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از مهمترین هدف گذاری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان شناخت و استفاده بهینه از این ظرفیت گردشگری همراه با برگزاری رویداد‌های مهم ورزشی جهت معرفی چهره واقعی و مثبت این استان است.

وی به برگزاری مسابقات برترین‌های میانداری ۱۲ گانه قهرمانی کشور با حضور ۳۱ استان به میزبانی شهرستان زاهدان اشاره کرد و گفت: ورزشکاران منتخب از تمام استان‌های کشور هم اینک در مجموعه زورخانه‌ای دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال رقابت هستند.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در ادامه این مراسم گفت: رشته باستانی و کشتی پهلوانی یکی از رشته‌های مهم و کهن در سیستان و بلوچستان است که در چند سال اخیر موفقیت و عملکرد‌های خوبی در سطح کشور به دست آورده است.

مجتبی جوهری افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوب سیستان و بلوچستان، مسابقه جذاب و پربیننده (گردان گود) در نوروز ۹۹ در محوطه شهر باستانی و جهانی شهرسوخته سیستان برگزار و از طریق صدا و سیما کشور پخش خواهد شد.

او بیان کرد: به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مربیان، ورزشکاران و داوران با هدف دانش افزایی و پیشرفت این ورزش در سیستان و بلوچستان بهترین مدرسان فدارسیون به این منطقه اعزام خواهند شد.