ساماندهی سگ‌های ولگرد در تیران نیازمند همکاری بین‌بخشی است


ساماندهی سگ‌های ولگرد در تیران نیازمند همکاری بین‌بخشی است

اصفهان- ایرنا- شهردار تیران گفت: ساماندهی سگ‌های ولگرد در این شهر به تعامل منطقه‌ای بین دهیاران و شهرداران شهرهای همجوار نیاز دارد.

حسن شفیعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به افزایش سگ‌های ولگرد در شهر تیران و ایجاد ناامنی برای شهروندان باید این موضوع ساماندهی شود که این کار توسط یک تیم و فعال‌سازی بخش خصوصی در حال انجام است اما رفع مشکل به تعامل بین بخشی و منطقه‌ای نیاز دارد.

وی بیان کرد: سگ‌های ولگرد از شهرها و روستاهای اطراف به این منطقه می‌آیند که همکاری دهیاران و سایر شهرداران در ساماندهی این حیوانات موجب رفع این دغدغه می‌شود.

شهردار تیران با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال کشتار سگ‌ها نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه بیهوش کننده برای جمع‌آوری آن‌ها از سطح شهر خریداری شده و پس از این کار این سگ‌ها در پناهگاهی نگهداری می‌شوند و واکسیناسیون و تغذیه آن‌ها تهیه می‌شود.

وی اضافه‌کرد: هزینه نگهداری آن‌ها برای بخش خصوصی زیاد است و با توجه به اینکه همه آن‌ها فروخته نمی‌شود باید تدبیر ویژه‌ای برای کاهش تعداد سگ‌های داخل پناهگاه بشود.

شفیعی با اشاره به اینکه در هفته گذشته تعدادی از سگ‌های ولگرد در شهر توسط اشخاص ناشناس کشته شده‌اند، خاطرنشان‌کرد: این اقدام غیرقانونی و مخالف با حفظ محیط زیست است که باید چنین رفتارهایی کنترل شود.

وی اضافه کرد: شهروندان با مشاهده سگ‌های ولگرد مراتب را به امور شهر و یا مدیریت بخش خصوصی جمع آوری این حیوانات تماس بگیرند تا ساماندهی این وضع انجام شود.

به گزارش شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون، امسال بیش از ۲۰۰ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان انجام شده است.

وجود سگ‌های ولگرد در شهر علاوه بر تهدید علیه سلامت احساس ناامنی برای مردم نیز دارد.

هاری یک بیماری عفونی حاد و کشنده ویروسی است که از طریق گازگرفتگی حیوانات گوشتخوار مثل: سگ، گربه، گرگ، روباه و نشخوارکنندگان از جمله گاو، گوسفند، اسب، الاغ به انسان منتقل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش