آموزش بیش از 1000 سرباز توسط جهاددانشگاهی استان بوشهر


آموزش بیش از 1000 سرباز توسط جهاددانشگاهی استان بوشهر

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از آموزش 1000 سرباز در بوشهر در قالب طرح «سرباز ماهر» خبر داد.

علی احمدی زاده در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به جزئیات این طرح عنوان کرد: تعداد ۱۰۰۰ سرباز در استان بوشهر در مرحله اول طرح «سرباز مهارت» توسط مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی بوشهر تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های این طرح افزود: در طرح سرباز مهارت یا سرباز ماهر تعداد یک هزار سرباز نیروهای مسلح استان شامل نیروهای سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و دریابانی دوره‌های مهارت‌های عمومی حوزه کارآفرینی، اشتغال و مهارت‌های عمومی زندگی را فرا گرفتند.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر با اشاره به آموزش مهارت‌های کاربردی و اساسی به سربازان در این دوره‌ها، تاکید کرد: تلاش کرده ایم آموزش کاربردی سربازان به منظور یادگیری مهارت‌های مرتبط با اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی در ایجاد شرایط مناسب زندگی برای جوانان شرکت کننده در این دوره تاثیرگذار باشد.

احمدی زاده تصریح کرد: در قالب این طرح دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و مهارت‌های عمومی زندگی به ۱۰۰۰ نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل مرکز آموزش های تخصصی جهاددانشگاهی بوشهر ارائه شد.

این مسئول آشنایی با اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز و برنامه‌های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه اندازی کسب و کارهای خرد، کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه ریزی شغلی، آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار و مهارت‌های بازاریابی و فروش را از اهم سرفصل‌های دوره مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی این طرح دانست.

وی همچنین آشنایی با مهارت‌های مدیریت هیجان و مقابله با استرس، مهارت‌های تصمیم گیری و مدیریت زمان، مهارت‌های خودآگاهی، مهارت‌های ارتباط موثر و روابط بین فردی، مهارت‌های تفکر انتقادی، مهارت‌های همدلی، مبانی ازدواج، تفکر خلاق و حل مسئله را از سرفصل‌های دوره آشنایی با مهارت‌های زندگی عنوان کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی سربازان یادآور شد: طرح ملی «سرباز مهارت» از پروژه‌های شاخص جهاد دانشگاهی است که بر اساس تاکید و دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده بهینه از دوران خدمت وظیفه طراحی و برنامه ریزی شده است.

علی احمدی زاده خاطرنشان کرد: مرحله اول طرح سرباز مهارت با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و اداره کل ورزش و جوانان استان اجرایی شده است، اما متاسفانه اجرای مرحله دوم‌ این طرح در سال جاری به علت عمل نکردن به تعهدات و عدم همراهی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان، با ابهام روبرو شده است.

وی جهاد دانشگاهی را یک نهاد توسعه‌ای دانست و افزود: با توجه به باور سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به توان و ظرفیت این نهاد و ویژگی‌های ساختاری جهاد دانشگاهی پیاده سازی و اجرای طرح‌های ملی مختلفی مانند "طرح سرباز مهارت"، "برگزاری آزمون‌های فراگیر و استخدامی"، "طرح آموزش کمک پرستاری"، "مشارکت در آموزش خانواده‌های نیروهای مسلح"، "طرح سرباز ماهر"، "سامانه تدارکات الکترونیکی دولت"، "آموزش شهرداران و دهیارهای کشور" و... به جهاددانشگاهی واگذار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار کرد: رویکرد آموزش‌های جهاددانشگاهی توجه به آموزش همراه با پژوهش کاربردی، و آموزش‌های توانمندسازی و مکمل مبتنی بر نیاز بازار کار است. در واقع کارآفرینی و اشتغال‌زایی از اولویت‌های اصلی جهاد دانشگاهی است، و به همین دلیل اهم فعالیت های آموزشی این نهاد با هدف مهارت‌افزایی و توانمندسازی انجام شده است.

احمدی زاده با بیان اینکه آموزش‌های کوتاه مدت، مهارتی و تخصصی جهاد دانشگاهی عمدتاً شغل محور هستند، گفت: حوزه آموزش جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های آموزش کشور همواره در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه ای خدمات متنوع آموزشی را به عموم مردم به ویژه دانشجویان، دانش آموختگان و کارکنان مجموعه‌های دولتی و غیردولتی ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس قرارداد با وزارت ورزش و جوانان، جهاددانشگاهی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی مهارت کارکنان وظیفه آموزش ۱۶ هزار سرباز وظیفه در سطح کشور را بر عهده گرفته است که در طرح "سرباز ماهر" هر سرباز مجموعا ۸۰ ساعت آموزش و جمعاً ۱۶ هزار سرباز در مجموع ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار ساعت آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی